Tuesday, March 11, 2014

Inspirasi detik terindah dibukukan


PARA pemenang kempen Detik Terindah bersama Fair & Lovely bergambar dengan Herry Budiazhari (dua dari kiri) dan Chong Yen Nee (tiga dari kanan) dari Unilever Malaysia serta penulis novel, Damya Hanna (tiga dari kiri).


BUKAN sekadar satu jenama produk pencerahan kulit yang dikenali ramai, Fair & Lovely keluaran Unilever (Malaysia) Holdings Sdn. Bhd. (Unilever Malaysia), turut memberi sumbangan dari aspek sastera sosial menerusi pertandingan Detik Terindah bersama Fair & Lovely.
Kempen tersebut berjaya menghimpunkan 100 kisah jalinan kasih sayang penuh inspirasi dari seluruh negara.
Dilihat sebagai satu antologi pertama seumpamanya, ia turut memuatkan sebuah kisah cinta garapan penulis novel Melayu yang menggunakan nama tema Damya Hanna. Ia memaparkan kisah cinta seorang gadis dan seorang jejaka bernama Alya dan Adam.
Detik-detik percintaan pasangan yang cukup menyentuh hati itu sehingga kini telah memperoleh lebih 1.4 juta tontonan di YouTube. Lagu Aku Cinta Padamu yang menjadi tema kempen oleh penyanyi, Lokman Aslam ternyata berjaya menjiwai kisah cinta nukilan Damya Hanna.
Lagu berkenaan bukan sahaja dipaparkan di YouTube tetapi juga di kaca televisyen dan saluran radio tempatan.
"Setiap penulis memerlukan inspirasi bagi menghasilkan karya mereka. Kali ini, inspirasi saya datang daripada Fair & Lovely.
"Kisah ini menceritakan seorang gadis biasa yang memperoleh keyakinan diri daripada transformasi kecantikan selepas menggunakan produk Fair & Lovely. Menerusi perubahan peribadi dan perjalanan yang ditempuhinya, dia juga ditemukan cinta dengan seorang lelaki yang kagum dengan dirinya yang cantik, menawan dan elegan. Ia akhirnya menjadi detik terindah buat dirinya," demikian kata Damya Hanna mengenai inspirasinya di sebalik kisah cinta Detik Terindah bersama Fair & Lovely itu.
Tidak hanya merangkumi kisah cinta, pertandingan yang dianjurkan itu turut memaparkan kisah-kisah kasih sayang terhadap ibu bapa, rasa hormat terhadap individu tertentu, persahabatan, pencarian keyakinan diri dan penyemaian nilai-nilai murni seorang ibu terhadap anak-anaknya.
"Menerusi pelancaran kempen Detik Terindah ini, kami ingin memberitahu para gadis di luar sana bahawa Fair & Lovely akan sentiasa menjadi teman mereka dalam merakamkan detik-detik terindah, di samping memberi inspirasi dalam kehidupan mereka," kata Pengarah Pemasaran Unilever Malaysia, Herry Budiazhari pada majlis pelancaran buku Detik Terindah bersama Fair & Lovely di Kuala Lumpur baru-baru ini.
Turut hadir ialah Pengurus Jenama Kategori Kulit, Unilever Malaysia Chong Yen Nee.
Tiga pemenang hadiah utama pertandingan itu turut diumumkan pada acara tersebut. Mereka ialah Siti Aisah Hussein, Yasmin Md. Yassin dan Jaslinawati Ahmad yang membawa pulang wang tunai bernilai RM5,000 dan hamper Fair & Lovely bernilai RM100 setiap seorang.
Buku Detik Terindah bersama Fair & Lovely kini berada di semua rangkaian kedai buku utama seperti MPH dan Popular pada harga RM21 senaskhah.


No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: