Thursday, May 30, 2013

Ogy tinggalkan restoran


SENIWATI berwibawa tanah air ini bercita-cita mahu memiliki restoran sendiri.


Awal tahun ini, pengacara sensasi Fauziah Ahmad Daud atau Ogy mengatakan dia tekad meninggalkan dunia seni untuk memberi fokus kepada restoran Ogy D'Greenwood yang dibukanya bersama rakan kongsi di sejak bulan November tahun lalu.
Restoran itu terletak di Kampung Simpang Tiga, Jalan Greenwood, Gombak, Selangor.
Terasa masih terlalu baru pihak media menghadiri majlis pembukaan restoran tersebut dan masih tidak dapat dilupakan keterujaan Ogy untuk menguruskan restoran yang menjadi impiannya selama ini. Bahkan, Ogy sendiri yang sibuk melayan setiap pengunjung yang hadir.
Bagaimanapun selepas hanya enam bulan beroperasi dan Ogy bertindak sebagai pengurus restoran, terdapat desas-desus kononnya Ogy telah menutup restoran dan digugurkan daripada menguruskan restoran tersebut.
Bagi mendapatkan kesahihan berita tersebut, ikuti temu bual Kosmo! bersama Ogy baru-baru ini.
Kosmo!: Benarkah Ogy telah menutup restoran Ogy D'Greenwood?
OGY: Siapa kata saya tutup restoran, itu tidak benar sama sekali. Restoran itu masih beroperasi seperti biasa, cuma saya tidak lagi menguruskan restoran tersebut.
Adakah anda digugurkan daripada pengurusan restoran tersebut?
Itu hanya desas-desus, orang yang bercakap tidak tahu hal yang sebenar. Saya sebenarnya sudah tidak lagi menguruskan restoran sejak pertengahan bulan Mac dan telah menghantar surat peletakan jawatan secara rasmi pada bulan April. Saya bukan digugurkan tetapi saya yang menarik diri.
Apakah terdapat sebarang pergaduhan antara anda dan rakan kongsi sehingga anda meletak jawatan?
Saya tidak bergaduh atau wujud sebarang konflik (dengan rakan kongsi). Selepas meletakkan jawatan, saya tidak mahu mengungkit sebarang cerita yang tidak baik atau menyalahkan sesiapa, itu bukan sesuatu yang bijak. Restoran itu masih beroperasi, masih ada orang yang perlu mencari rezeki. Bagi saya, sudah tidak ada rezeki di sana, saya terima dan terus berusaha.

OGY kelihatan cukup teruja pada majlis pelancaran Restoran Ogy D’Greenwood yang berlangsung Disember tahun lepas.


Mungkinkah terdapat sebarang masalah ketika anda menguruskan restoran itu?
Kalau bercakap tentang masalah, ia ada di mana-mana sahaja dan semua orang mempunyai masalah mereka sendiri. Apa yang terjadi bukannya penamat kepada perjalanan hidup saya. Sepanjang enam bulan di sana, pelbagai ilmu telah saya pelajari, saya bersyukur kerana diberi kesempatan untuk menimba ilmu tentang perniagaan makanan.
Selepas apa yang terjadi, adakah Ogy masih ingin meneruskan impian memiliki sebuah restoran?
Ya, saya sedang berusaha ke arah itu kerana saya tidak bersedih dan sentiasa kekal positif. Selepas puas berlakon, impian saya ialah memiliki sebuah restoran sendiri kerana saya minat memasak. Saya menjadikan pengalaman yang saya perolehi untuk meningkatkan diri ke tahap seterusnya. Tidak lama lagi saya akan bukan restoran sendiri dan saya harap peminat doakan yang terbaik untuk saya.
Adakah Ogy masih berminat untuk berlakon?
Minat itu sentiasa ada tetapi pada usia sekarang, saya lebih memilih karya yang benar-benar bagus sahaja. Saya baru sahaja selesai menjalani penggambaran filem Manisnya Cinta di Cappadoccia arahan Bernard Chauly dan telefilem sempena hari raya yang berjudul Syair Untuk Bonda arahan Rashid Sibir.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: