Monday, May 27, 2013

ATM dikopak, BSN rugi RM126,000


BEBERAPA anggota polis memeriksa mesin ATM bank yang dikopak penjenayah di Jalan 1/91, Taman Shamelin Perkasa, Cheras semalam.


CHERAS - Sebuah mesin pengeluaran wang automatik (ATM) Bank Simpanan Nasional di Jalan 1/91, Taman Shamelin Perkasa di sini semalam kehilangan kira-kira RM126,000 apabila bank dan mesin ATM itu diceroboh penjenayah.
Kejadian yang dipercayai berlaku antara waktu lewat malam hingga awal pagi itu hanya disedari pada pukul 11 pagi apabila seorang pemilik pusat tuisyen di bangunan itu ternampak satu lubang pada dinding ketika mahu naik ke pejabatnya yang terletak di tingkat satu atas cawangan bank berkenaan.
Ketua Polis Daerah Cheras, Asisten Komisioner Mohan Singh Tara Singh berkata, kumpulan penjenayah dipercayai melibatkan empat orang masuk menerusi pintu belakang bangunan tiga tingkat itu.
"Kumpulan suspek itu kemudian bertindak memecahkan dinding yang terdapat di laluan tangga menggunakan tukul besi bagi membolehkan bank tersebut dimasuki.
"Sebaik masuk ke dalam bank tersebut, penjenayah itu menggunakan gas Oxy-Acetylene untuk memecahkan mesin ATM dari dalam bank," kata beliau ketika ditemui di lokasi kejadian di sini semalam.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: