Wednesday, May 29, 2013

Dia lelaki terbaik buat saya - Fouziah

FOUZIAH akui sebagai artis, dia akan sentiasa menjadi bahan gosip.


PELAKON Fouziah Gous tidak pernah sunyi daripada cerita cinta. Sebelum ini namanya hangat dikaitkan dengan seorang ahli korporat. Bagaimanapun. figura jelita ini tidak pernah mengaku tentang spekulasi tersebut dan menutup rapi kisah hatinya.
Fouziah tidak mempunyai sebarang jawapan konkrit apabila disoal tentang isu kekasih dan perkahwinan sebelum ini.
Bagaimanapun, wanita berusia 30 tahun itu akhirnya membocorkan sendiri rahsia siapa jejaka yang bertakhta di hatinya selama ini.
Bukan ahli korporat yang disangka ramai, tetapi Fouziah memilih lelaki bernama Md. Zhafran Md. Yusof yang dikenalinya sejak setahun yang lalu.
Zhafran merupakan rakan kongsi perniagaannya dan mereka hanya menyulam cinta sejak beberapa bulan yang lalu.
Akui Fouziah, dia yakin Zhafran lelaki yang tepat untuknya dan mereka berdua akan mengikat tali pertunangan pada Sabtu, 1 Jun ini.
Ikuti temu bual Kosmo! baru-baru ini bersama Fouziah yang turut mengumumkan tentang perkahwinannya dengan Zhafran.
Kosmo!: Apakah tarikan Zhafran pada mata Fouziah?
FOUZIAH: Salah satu sebabnya, dia lelaki yang terbaik untuk saya. Sudah pasti dia mempunyai kelebihan tersendiri, apa yang saya inginkan daripada seorang lelaki, ada pada dirinya. Dia bukan hanya kekasih saya tetapi rakan perniagaan, teman saya ketika susah senang, teman bergaduh dan kami sangat serasi satu sama lain.
Adakah anda terburu-buru untuk berkahwin kerana baru bercinta hanya beberapa bulan?
Tidak terburu-buru kerana saya kenal dia sudah setahun, tetapi bercinta baru sangat. Kami berkenalan atas dasar kerja dan akhirnya saya sendiri tidak sangka hubungan kami boleh mencapai ke tahap seterusnya. Kalau kita yakin orang itu yang terbaik untuk kita buat apa tunggu lama-lama.
BAGAI pinang dibelah dua. Fouziah dan Zhafran sudah menetapkan bakal bergelar suami isteri pada September tahun ini.


Pertunangan anda pada Sabtu ini akan menutup segala gosip terdahulu. Komen Fouziah?
Gosip akan sentiasa ada kerana saya artis dan dikenali ramai. Sebelum ini saya tidak pernah mengaku bercinta dengan mana-mana lelaki. Saya juga tidak pernah keluar berdua dengan sesiapa kerana saya jaga diri saya sebaik mungkin. Gosip akhirnya berlalu begitu sahaja kerana semuanya tidak benar. Saya telah berjanji dengan diri sendiri akan memberitahu siapakah kekasih saya andai saya benar-benar bersedia untuk berkahwin. Rasanya tidak salah untuk saya kongsi kebahagiaan saya bersama peminat.
Bagaimanakah penerimaan Zhafran terhadap kehidupan anda sebagai seorang artis?
Setakat ini, dia boleh terima dengan baik sebab sejak dia kenal saya pun, saya sudah jadi pelakon. Sekarang, dia sendiri sudah mengalami impak menjadi kekasih kepada seorang artis dan semuanya berjalan secara positif.
Debaran untuk bergelar tunangan orang. Komen Fouziah?
Sudah tentu berdebar-debar tetapi saya beruntung kerana ramai rakan dan saudara-mara membantu dalam persiapan majlis. Apa yang boleh saya katakan majlis hanya sederhana, dihadiri rakan dan saudara terdekat serta pihak media sahaja.
Benarkah Fouziah akan berkahwin pada September tahun ini?
Memang mengikut rancangan pada bulan September tetapi setakat hari ini belum ada sebarang tarikh yang boleh saya umumkan lagi. Tidak kiralah bilakah tarikhnya, saya tetap akan menamatkan zaman bujang pada tahun ini, saya tidak mahu tunggu lama lagi.
Bagaimanakah dengan kerjaya seni Fouziah selepas ini?
Tidak ada sebarang perubahan, saya tetap akan berlakon seperti biasa kerana itu sudah kerjaya saya. Perniagaan saya juga akan berjalan serentak, tetapi batas-batas yang harus dijaga sebagai tunangan orang saya akan jaga sebaik mungkin.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: