Sunday, March 31, 2013

Naik taraf MIEC untuk LIMA '15


HEBAT. Sebahagian daripada aksi pasukan aerobatik Kerisakti dari Malaysia pada hari terakhir LIMA '13 di Langkawi semalam.


LANGKAWI - Kerajaan akan menaik taraf ruang Pusat Pameran Antarabangsa Mahsuri (MIEC) di sini dan kawasan sekitarnya bagi memberi nafas baharu penganjuran Pameran Maritim dan Aeroangkasa Antarabangsa Langkawi pada 2015 (LIMA '15).
Menteri Pertahanan, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi berkata, perkara itu perlu memandangkan peningkatan yang begitu ketara daripada segi pempamer, pedagang dan kehadiran pengunjung yang meningkat setiap kali acara dwitahunan itu diadakan.
Katanya, LIMA '15 juga akan diadakan pada Mac bertepatan dengan musim cuti sekolah.
"Tahun ini, kita telah membelanjakan sebanyak RM25 juta untuk menaik taraf MIEC. Tahun depan, kita akan menaik taraf ruang pameran, ruang tinjau dan kawasan hadapan MIEC bagi memberi keselesaan kepada pedagang serta pengunjung.
"Tahun ini, kita terpaksa melakukan majlis perasmian di luar MIEC kerana kehadiran wakil pempamer bertambah hingga tidak muat untuk menempatkan kesemua mereka di dalam bilik-bilik persidangan," katanya pada sidang akhbar selepas menyempurnakan Majlis Penutup LIMA '13 di sini semalam.
Turut hadir Panglima Tentera Udara Diraja Malaysia, Tan Sri Rodzali Daud dan Ketua Setiausaha Kementerian Pertahanan, Datuk Seri Dr. Ismail Ahmad.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: