Tuesday, March 26, 2013

Ammar Alfian Tepis Tuduhan Sindir Puteri Sarah Bertudung

Ammar Alfian Aziz
PETALING JAYA: Pelakon dan model Ammar Alfian Aziz tidak pernah berhasrat untuk menyindir bekas kekasihnya Puteri Sarah yang telah memakai tudung dengan tujuan untuk berubah.
Ammar, 26, berkata status yang di tulis di laman sosial Facebook miliknya pada Isnin adalah ditujukan kepada umum dan bukan kepada wanita tersebut.
"Saya tulis secara ‘random’ (rambang) sahaja, tidak maksud atau tujukan kepada orang tertentu, ia hanya kenyataan umum sahaja.
"Kalau dia (Puteri Sarah) dah pakai tudung itu bagus untuk diri dia, sebab sebelum ini dia pernah bercerita kepada saya hasratnya untuk pakai tudung," katanya kepada mStar Online, ketika dihubungi di sini pada Isnin.
Status ini menjadi persoalan tetapi Ammar menyatakan ia ditujukan kepada umum.
Ammar berkata demikian ketika diminta mengulas kenyataannya menerusi laman Facebook miliknya yang dimuat naik pada Isnin.
Dalam kenyataan tersebut Ammar menasihatkan agar seseorang yang bertudung perlu merubah perangai kepada lebih baik dan bukan sekadar untuk mencari publisiti.
"Dah mula pakai tudung eloklah tunjuk perangai baru yang baik, bukan untuk publisiti kononnya sudah berubah tapi perangai hina orang lain itu tidak menunjukkan yang awak sudah berubah," tulisnya.
Sementara itu, sebuah portal hiburan melaporkan bahawa bekas kekasihnya sudah membuat keputusan untuk bertudung sepenuhnya pada minggu lalu.
Dalam pada itu, Ammar berkata sejak berpisah dengan Puteri Sarah pada akhir tahun lalu, dia tidak pernah berhubung dengan pelakon tersebut.
Puteri Sarah kelihatan bertambah jelita apabila bertudung.
Malah Ammar lebih selesa kerana dapat menumpukan perhatian kepada kerjayanya ketika ini.
"Saya selesa sekarang tidak perlu fikir fasal orang lain, tidak perlu jaga hati dan perasaan orang lain. Saya boleh ambil apa juga tawaran yang saya rasa perlu tanpa jaga hati orang lain.
"Sekarang hidup saya untuk fokus dengan kerja sebagai jurulatih peribadi dan bidang lakonan. Sekarang juga saya terlibat dalam bidang pengacaraan siri dokumentari untuk RTM," Katanya.
Bercerita tentang perkembangan kerjaya lakonan, Ammar mengakui banyak melakukan kesilapan dan mencetuskan kontroversi pada awal kemunculannya sehingga dia kurang mendapat tawaran berlakon.
"Saya banyak belajar dari kesilapan lalu, mungkin dulu terlalu muda dan tidak matang. Akibat daripada kontroversi itu juga keluarga saya suruh berhenti terus daripada industri hiburan," katanya.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: