Saturday, March 30, 2013

Adibah Noor Tidur Sejam Sejak Jadi DJ Radio

Adibah dan Halim Othman bergandingan menerusi Slot Ceria Pagi @ Suria setiap Isnin hingga Jumaat.
PETALING JAYA: Penyanyi Adibah Noor mengakui masa tidurnya terlalu pendek sehingga ada kalanya hanya sempat tidur selama satu jam sejak menggalas tanggungjawab sebagai penyampai radio Suria FM.
Adibah, 42, yang bergandingan dengan Halim Othman menerusi Slot Ceria Pagi @ Suria berkata, kekurangan waktu tidurnya itu disebabkan oleh kesibukan kerja-kerja lain seperti menyanyi dan mengacara namun bersyukur, perkara itu bukanlah satu bebanan untuknya mengendalikan konti radio berkenaan.
"Sudah dua bulan saya menggalas tanggungjawab sebagai penyampai radio Suria FM dan Alhamdulillah semuanya berjalan dengan lancar walaupun mempunyai tugasan lain di luar.
"Dan kerana itu saya akan memastikan semua kerja-kerja luar diselesaikan sebelum pukul 12 tengah malam agar mendapat rehat secukupnya sebelum ke udara pada pukul 5 pagi.
"Pernah beberapa kali juga, kerana kepenatan saya hanya tidur sejam dan ada masa juga tak tidur langsung, takut terlajak pula," selorohnya.
Timbalan Pengerusi Eksekutif The Star, Datuk Vincent Lee bersama-sama dengan Adibah dan kru Suria FM.
Adibah ditemui di Menara Star bersama-sama dengan Halim Othman dan Linda Onn yang hadir melawat wartawan-wartawan hiburan akhbar The Star dan mStar Online bersempena dengan penjenamaan semula logo Suria FM.
Tambah Adibah, walaupun kurang tidur, dia mengamalkan minum kopi dan pengambilan vitamin C agar kelihatan segar dan sentiasa cergas.
"Selain itu susunan jadual juga memainkan peranan yang sangat penting agar mempunyai ruang masa membuat persiapan memilih topik-topik bersesuaian buat para pendengar sebelum keudara," katanya.
Penjenamaan semula logo Suria FM dibuat menunjukkan kematangan stesen itu sekaligus mengembangkan lagi golongan pendengar 'urban' yang berusia 25 hingga 39 tahun.
Linda Onn bersama-sama dengan wartawan-wartawan The Star.
"Suria FM sudah pun berusia enam tahun dan kami ingin mengembangkan pendengar kami dimana fokusnya lebih ke arah golongan urban dan korporat. Sebab itu jika melihat logo baru kami, ia nampak matang.
"Bagaimanapun, putaran lagu lama dan baru masih lagi dimainkan seperti biasa,"tuturnya.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: