Wednesday, August 24, 2011

SK Felda Kota Gelanggi anjur tadarus al-Quran


SEBAHAGIAN murid-murid dan guru pada majlis tadarus al-Quran di Sekolah Kebangsaan Felda Kota Gelanggi 1, Jerantut, kelmarin.


JERANTUT 23 Ogos - Setiap kali tiba bulan Ramadan, umat Islam akan menjadikan tadarus al-Quran sebagai salah satu program pengisian rohani.

Sekolah Kebangsaan (SK) Felda Kota Gelanggi 1 di sini tidak ketinggalan menganjurkan program itu yang melibatkan guru, kakitangan dan murid-muridnya.

Guru Besar, Mohd. Sabri Yakub berkata, program tersebut dijalankan pada waktu rehat bagi mengisi masa lapang murid dan guru sekali gus memupuk rasa cinta kepada al-Quran di kalangan warga sekolah itu.

"Kami asingkan murid mengikut kumpulan bersama guru pembimbing dan setiap kumpulan perlu membaca ayat al-Quran mengikut juzuk ditetapkan serta menyelesaikannya sebelum majlis khatam al-Quran yang dijadualkan pada Jumaat ini.

"Selain tadarus, kami turut mengadakan tazkirah mengenai amalan wajib dan sunat yang perlu dilakukan pada bulan Ramadan," katanya kepada Utusan Malaysia di sekolah berkenaan semalam.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: