Sunday, August 28, 2011

Konsert '3 Gegaran' Gabung Kumpulan Rock 'Otai'

SHAH ALAM: Stesen televisyen TV3 akan menyiarkan program Hari Raya muzikal istimewa berjudul 3 Gegaran pada 4 September depan, pukul 5 petang.

Program yang menampilkan tiga kumpulan rock legenda seperti May, Lefthanded dan XPDC ini menyaksikan persembahan yang julung kalinya diadakan secara rakaman langsung untuk sempena sambutan Hari Raya.

Menurut penerbitnya, Khalijah Mohamed, TV3 terus mengekalkan tradisi dengan menyiarkan pelbagai rancangan untuk penonton setianya tanpa mengira lapisan masyarakat.

"Program ini akan mengubat kerinduan para peminat muzik tanah air terhadap zaman kegemilangan rock kapak dengan persembahan hebat daripada penyanyi-penyanyi lama yang akan membawakan lagu-lagu hit dan popular kumpulan masing-masing.

"Uniknya, kali ini pihak produksi dan pereka set program 3 Gegaran ini dengan menyediakan tiga buah pentas mini yang berasingan di dalam studio Sri Pentas 2 yang bersesuaian dengan corak persembahan yang ingin ditampilkan oleh May, Lefhanded dan XPDC," katanya.

Dalam pada itu, kumpulan XPDC menghangatkan suasana di studio dengan membawakan lagu Selendang Merdeka, diikuti kumpulan Lefthanded membawa lagu Debunga Wangi sebelum kumpulan May menutup segmen pertama menerusi lagu Hakikat Perjuangan.

Segmen kedua memberi peluang kepada para peminat mengimbau kembali kenangan silam dan sama-sama menghargai kisah suka dan duka ketiga-tiga kumpulan bukan sahaja menerusi lagu-lagu yang didendangkan dan diselang seli dengan klip dan footage ketiga-tiga kumpulan di waktu zaman kegemilangan lewat tahun 80an dan awal 90an dahulu.

Manakala penutup konsert menyaksikan ketiga-tiga kumpulan itu, bergabung beraksi menerusi lagu Smoke On The Water (Deep Purple).

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: