Sunday, August 21, 2011

Mengelak ruam lampin


Nazrudin, (kanan) Sharifah Sofia, Amber Chia dan Steve Yap bersama bayi comel mereka dalam sebuah majlis memperkenalkan produk terbaru Huggies di Hotel Saujana baru-baru ini.


RAMAI ibu bapa yang berdepan dengan masalah bayi ruam seperti kemerahan, melecet dan bengkak pada kulit bahagian punggung dan kelengkang.

Menurut kajian, kes ruam dianggarkan berlaku ke atas 58 peratus bayi yang lahir.

Sesetengah ibu beranggapan ruam tersebut terhasil akibat lampin pakai buang yang digunakan.

Ia dikatakan berpunca daripada lampin bayi yang lembap dan tidak segera diganti, alahan dan masalah kulit l yang nipis serta sensitif.

Masalah ini bukan sahaja menyebabkan bayi menangis, tidak selesa dan merengek tetapi ia turut mengganggu emosi ibu dan bapa.

Justeru itu, jenama lampin pakai buang, Huggies melancarkan lampin pakai buang, Huggies Ultra Diaper yang diperbuat daripada bahan semula jadi dan organik.

Dalam sebuah majlis memperkenalkan produk terbaru Huggies di Hotel Saujana baru-baru ini, empat selebriti tanah air iaitu Sharifah Sophia, Nazrudin, Amber Chia dan Steve Yap telah bersama bayi comel mereka.

Huggies Ultra Diaper merupakan lampin bayi pertama di negara ini diperbuat daripada bahan semulajadi atau organik.

Bukan sekadar lampin biasa, ia merupakan lampin premium yang telah diperhebatkan dengan campuran lidah buaya (Aloe Vera), vitamin E dan juga ekstrak chamomile bagi memberi kesegaran dan rawatan terbaik bagi kulit bayi.

Lampin rekaan ini sememangnya memiliki ciri-ciri mudah bernafas bagi membenarkan pengaliran udara terbaik di sekitar punggung bayi, sekali gus membantu kesegaran kulit dan sentiasa kering.

Menurut Amber dan Nazrudin, pad serta lapisan tambahan pada Huggies Ultra Diaper dapat menyerap segala kelembapan sehingga 12 jam.

“Ia sekali gus memudahkan urusan penjagaan kedua-dua mereka selain lebih menjimatkan. Seharusnya produk ini dicuba oleh semua ibu bapa kerana ia bebas daripada bahan sensitif sekali gus mengurangkan kesan ruam bayi,” ujar mereka.

Majlis pelancaran lampin bayi tersebut turut dimeriahkan dengan kehadiran Pengarah Urusan Kimberly-Clark Malaysia dan Singapura, Nathan Kandapper dan Pengurus Dagangan Huggies, Hamidah Helmei.

Turut diadakan demonstrasi menyarungkan lampin organik berkenaan dengan disusuli teknik senaman antara ibu bersama-sama bayi mereka bagi membuktikan betapa hebatnya produk berkualiti itu.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: