Tuesday, August 23, 2011

Baju siap lebih mudah


KOLEKSI baju kurung dan baju Melayu siap dengan warna sedondon boleh dibuat pilihan pasangan sehati sejiwa.


SYAWAL semakin menghampiri, sekali gus umat Islam juga sudah mula sibuk untuk melakukan persiapan terakhir bagi menyambut hari bahagia itu dengan sempurna.

Bagi yang masih belum membeli baju kurung atau baju Melayu atau ingin menambah lagi koleksi untuk dipakai di pagi Syawal pastinya masih mencari-cari lokasi sesuai untuk membeli-belah.

Ada baiknya jika teruskan sahaja langkah ke mana-mana 18 gedung tekstil terkemuka Jakel di seluruh negara termasuk Sabah.

Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan/Pengarah Eksekutif Jakel, Mohamed Faroz Mohamed Jakel memberitahu, Jakel bukan sahaja menawarkan pilihan koleksi baju siap yang eksklusif untuk pelanggan malah harga berpatutan serta mampu dibeli oleh semua golongan.

''Koleksi baju siap seperti baju kurung dan baju Melayu ini disediakan untuk orang dewasa sehinggalah kepada kanak-kanak,'' katanya ketika ditemui di pejabatnya yang terletak di Wisma Jakel di No: 209-212, Jalan Bunus Off Jalan Masjid India, Kuala Lumpur, baru-baru ini.

Jelas Mohamed Feroz, pihaknya juga begitu berhati-hati dalam memilih corak kain untuk baju siap supaya pelanggan puas hati kerana memiliki koleksi eksklusif.

''Atas dasar itu kita cuma mula menyediakan baju siap ini pada sekitar bulan Jun dan Julai supaya pelanggan meraikan Hari Raya Aidilfitri dengan kain dari corak terbaru,'' katanya.

Bagaimanapun katanya, Jakel masih memberi pilihan kepada pelanggan di mana boleh membeli baju siap dengan kadar harga murah untuk koleksi yang telah dikeluarkan lebih awal.

Tambahnya, pelanggan juga tidak perlu bimbang dengan saiz baju kerana gedung tersebut telah menyediakan dengan banyak untuk semua peringkat usia.

Selain itu, katanya, Jakel juga menyediakan baju berkonsepkan 'papa dan mama' di mana semua ahli dalam sebuah keluarga itu boleh memiliki kain baju yang siap dari warna dan corak yang sama.

''Kami menyediakan pilihan koleksi baju ini bagi memudahkan mana-mana keluarga yang suka mengamalkan trend sedondon bagi menyambut raya,'' katanya.

Malah katanya, pihaknya sekali lagi memperkenalkan koleksi baju siap 'ala Bollywood' bagi pelanggan yang inginkan kelainan dalam penampilan pada hari raya.

Katanya, kain itu memang dibawa khas dari India yang disesuaikan dengan potongan baju kurung di mana Jakel menawarkannya dalam harga yang berpatutan.

Selain itu, Mohamed Faroz memberitahu, Jakel juga turut menyediakan koleksi jubah untuk pelanggan yang suka memakai pakaian ala-arab ini di hari raya.

''Jakel juga tidak terlalu berkira dengan pelanggan di mana akan memberikan potongan harga yang cukup istimewa jika membeli dengan jumlah yang banyak,'' katanya.

Malah katanya, Jakel juga turut memberikan peluang kepada pelanggan bagi urusan tawar menawar berdasarkan belian barangan tertentu.

Selain itu, Mohamed Faroz memberitahu, Ariani yang terkenal sebagai gudang tudung dan selendang kepunyaan Jakel juga menyediakan koleksi eksklusif yang mula dijual sebelum dua minggu menjelangnya bulan Syawal.

''Tarikh penjualan itu memang sesuai memandangkan kami mahukan pelanggan hanya memiliki koleksi eksklusif ini hanya dari Ariani,'' katanya.

Mohamed Feroz memberitahu, secara tidak langsung ini dapat mengelak koleksi terbaru Ariani diciplak.

Bagaimanapun katanya, pelanggan masih boleh membuat mana-mana pilihan tudung dan selendang Ariani yang mempunyai lebih 200 koleksi ini di 18 cawangan Ariani di seluruh negara.

Jelasnya, Ariani menggunakan fabrik-fabrik berkualiti yang diimport khas dari Itali, Perancis, Jerman dan Turki.

''Antara jenama antarabangsa yang boleh di dapati di Ariani adalah Valentino, Aker, Armine, Akel, Bonasera, Isadora, Ungaro dan Pierre Cardin. Di samping itu terdapat juga Tiara Eksklusif & Tiara Diamond,'' katanya.

Katanya, di Ariani pelanggan akan mendapat potongan harga yang istimewa kerana kini sedang diadakan promosi hebat sehingga 30 Ogos ini.

Mohamed Feroz memberitahu, Ariani juga telah menambah dua cawangan baru iaitu di No: 6, Tingkat Bawah, Jalan Wangsa Delima 10, D'Wangsa di Wangsa Maju.

''Satu lagi cawangan baru Ariani di No. 23 & 25, Jalan Plumbum S7/S, Seksyen 7, Shah Alam, Selangor,'' katanya.

Selain itu katanya, Jakel juga tidak ketinggalan untuk menyediakan perhiasan rumah kepada pelanggan termasuk permaidani yang turut menjadi barangan penting bagi menghias rumah sempena hari raya.

''Jakel Karpet kini sedang menawarkan potongan harga untuk kesemua pelanggan,'' katanya.

Antaranya Jakel turut memberikan harga istimewa untuk permaidani jenis 'shaggy' yang boleh didapati dalam pelbagai saiz dan warna menarik.

Tambahnya, Jakel juga turut menjual jenis pilihan permaidani dari jenis lain seperti bulu, sutera, alas kaki dan eksklusif buatan tangan dari Mesir, Iran dan Turki.

Mohamed Feroz menjelaskan yang pastinya syarikat 100 peratus bumiputera ini bukan sahaja menyediakan keperluan terbaik untuk pelanggan malah tidak lupa untuk berkongsi dengan anak-anak yatim dan ibu tunggal di seluruh negara.

Berikutan itu, katanya, buat pertama kali juga pada tahun ini Jakel meraikan kira-kira 4,000 golongan ini di seluruh negara.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: