Friday, January 15, 2010

Simon Cowell Rasmi Tinggalkan American Idol

SIMON Cowell akhirnya mengumumkan dirinya meninggalkan program pencarian bakat American Idol. Pemergian Simon, menyusul Paula Abdul yang sudah terlebih dulu meninggalkan program tersebut.

Simon resmi tidak lagi menjadi juri Idol mulai Mei 2010 ini. Khabar itu akhirnya menjawab spekulasi tentang Simon yang akan meninggalkan program itu yang telah tersebar luas selama berbulan-bulan.

Kini, pihak media akan diberi kenyataan akhbar tidak lama lagi tentang alasan kenapa Simon meninggalkan Idol dan sebab utama kenapa dia akan menjadi juri X Factor, sebuah program pencarian bakat asal Inggris untuk USTV pada 2011.

Simon berkata,"Sebuah kenyataan akhbar sedang disiapkan. Semuanya untuk menerangkan apa yang sedang heboh diperkatakan orang. Kenapa saya akan meninggalkan Idol dan selanjutnya menumpukan kepada versi Amerika X Factor," kata Simon.

Sekadar catatan, American Idol merupakan program TV yang paling banyak ditonton di TV Amerika Syarikat. Program itu mendapat sambutan hangat sejak tayangan pertama hingga kedelapan. Kini, American Idol sudah memasuki musim kesembilan.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: