Friday, January 29, 2010

Gangguan asrama MSN

KUALA LUMPUR: Dirasuk, diusik ketika tidur dan komputer dihidupkan sendiri pada tengah malam antara ‘gangguan’ dialami kira-kira 400 atlit dan jurulatih yang menginap di asrama Majlis Sukan Negara (MSN) Bukit Jalil, di sini.

Lebih membimbangkan apabila hampir 20 atlit yang menginap di asrama itu pernah mengalami histeria sejak dua bulan lalu.


Pengarah Bahagian Khidmat Pengurusan MSN, Abdul Rashid Yaakub berkata, gangguan itu berlaku sejak kompleks itu dibuka pada 1996, tetapi tidak sekerap dalam tempoh dua bulan ini.


“Ia bukan hanya mengganggu atlit, tapi juga jurulatih sehingga ada yang diserang histeria dan meracau pada waktu malam.


‘Makhluk’ itu jarang menjelmakan diri ketika mengacau penghuni asrama sedang tidur, cuma ada beberapa kali kelibatnya dilihat atlit dan pegawai di sini.


“Atlit yang menginap di bangunan Casa 1 paling teruk diganggu.


Bukan hanya di asrama, malah pejabat MSN turut menjadi mangsa.


Dalam satu kes, seorang jurulatih yang sedang tidur terkejut apabila kakinya diusik secara tiba-tiba, manakala komputer di pejabat tingkat lima dihidupkan sendiri pada waktu malam.


“Kejadian seperti ini sudah lama tidak berlaku.


Kali terakhir apabila kompleks ini mula beroperasi 14 tahun lalu, namun selepas kami ‘memagar’ kawasan ini, insiden itu tidak berlaku lagi sehinggalah ia menyerang kembali, baru-baru ini,” katanya yang dihubungi semalam.


Bimbang gangguan itu terus berlarutan, pengurusan MSN mengambil keputusan melakukan upacara ‘memagar’ kompleks itu yang dilakukan tiga malam berturut-turut sejak Sabtu lalu.

1 comment:

  1. eEe..apasal plak tmpt 2 ble beran2??ee seramnya 2..wt atlit2 d msn 2 lw da yg dtg dztrb kmu..bca la pa yg ptt k..cian kmu(atlit)

    ReplyDelete

Tinggalkan Komen Anda Sini: