Friday, January 1, 2010

Azam karyawan seni 2010


Harun Salim Bachik


ESOK merupakan hari baru dalam kalendar tahun 2010 yang akan memberi pelbagai makna dalam kehidupan dalam diri setiap individu termasuklah golongan karyawan yang terbabit dalam industri hiburan di negara ini.

Kalangan Ketua Pengarah jabatan kerajaan berkaitan, Pengurus Saluran radio, televisyen, pengarah filem, penyanyi, pemuzik dan pelakon merupakan individu-individu yang terbabit dalam bidang tersebut.

Sempena sambutan tahun baru masehi ke-2010 dan juga tahun baru Hijrah 1431 yang sudah melangkah hari yang ke-15 hari ini, golongan tersebut tidak terkecuali mempunyai azam-azam yang ingin mereka capai pada tahun ini.

Harun Salim Bachik(Presiden Seniman)

“Selepas dipilih menjadi Presiden Seniman (Persatuan Seniman Malaysia) baru-baru ini, azam saya adalah untuk menyatu-padukan ahli-ahli persatuan ini terutamanya antara golongan lama dan muda.

“Ini kerana, saya dapati ramai ahli-ahli Seniman generasi lama yang keluar dewan apabila nama saya diumumkansebagai Presiden Seniman. Bagi saya, ini adalah suatu cabaran buat saya.

“Sebab itu, keutamaan atau azam saya pada tahun ini adalah memberi tumpuan penyatuan di kalangan ahli-ahli Seniman. Apabila semuanya bersatu-padu maka barulah mudah untuk kita menggerakkan semua aktiviti yang akan kita rancang pada masa depan”.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: