Tuesday, August 16, 2011

Deejay Lin Buat Album Sahut Cabaran Peminat

Deejay Lin akan muncul dengan album mini tidak lama lagi.

PETALING JAYA: Bagi memenuhi permintaan peminatnya, penyampai radio Suria FM, Roslinda Abdul Majid (Dj Lin) bakal muncul dengan album mini tidak lama lagi.

Menurut Lin, dia sudah memilih komposer terkenal dan tidak asing dalam industri muzik namun terpaksa merahsiakan namanya sehingga satu sidang media akan diadakan dalam masa terdekat nanti.

“Sekarang ini, saya sedang dalam proses pembikinan dan bakal memasuki rakaman suara tidak lama lagi kerana terganggu dengan masalah tonsil.

“Saya telah memilih beberapa buah lagu berkonsep cinta dan jiwang atas permintaan daripada peminat yang selama ini banyak menyokong kerjaya saya dalam bidang penyiaran,” katanya kepada mStar Online.

Jelasnya, niatnya membikin album hanya sekadar menunjukkan tanda penghargaan kepada peminat.

“Peminat mengenali saya menerusi program “Suria Cinta” yang lebih banyak berkisarkan tentang cinta jadi sebab itu saya memilih lagu-lagu seperti itu dan kebetulan komposer tersebut juga gemar mendengar program saya, jadi lebih mudah untuk kami bekerjasama.

“Atas perbincangan, lirik lagu itu juga ada kena-mengena dengan perjalanan karier saya.

“Saya juga sentiasa mengambil cakna suara-suara peminat yang sentiasa mendoakan kejayaan dan memberikan sokongan padu. Jadi, saya akan cuba menyahut cabaran ini dan bersedia untuk memenuhi hasrat mereka,” katanya.

Kata Lin, program kerjasama buat julung kali antara TV3 dengan Suria FM itu menjalani rakaman sepanjang bulan Ramadan ini di restoran-restoran sekitar Lembah Klang dan sebuah restoran di Seremban, Negeri Sembilan.

“Setiap episod akan menjemput seorang artis, deejay Suria FM dan pemenang yang mendengar Suria FM untuk berbuka puasa sama-sama di sebuah restoran yang ditetapkan,” katanya.

Selain itu, dia juga akan menganjurkan majlis berbuka puasa bersama 200 peminat termasuk anak-anak yatim pada 20 Ogos ini di Sawarabina Café, Tasik Titiwangsa.

Para peminat yang berminat boleh menghubungi 012-3542454 (Su) dan setiap orang akan dikenakan RM30.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: