Tuesday, March 1, 2011

Kesihatan, pendidikan komitmen Colgate


BACHAALANI (berdiri, empat dari kiri) dan para tetamu bersama Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat, Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil yang memegang kad ucapan terima kasih daripada penghuni rumah kebajikan sempena berakhirnya kempen Mari Beramal Bersama Colgate 2010 di Kuala Lumpur baru-baru ini.


KEMPEN Mari Beramal Bersama Colgate 2010 mencatat kejayaan luar biasa apabila berjaya mengumpul sejumlah RM200,000 melebihi apa yang dijangkakan sebelumnya.

Pengarah Urusan Colgate-Palmolive, Issam Bachaalani berkata, sambutan positif daripada pengguna Malaysia sekali lagi menunjukkan keprihatinan dan kemurahan hati rakyat negara ini.

Beliau turut mengucapkan ribuan terima kasih kepada semua pengguna di negara ini di atas sokongan berterusan terhadap kempen amal seumpama itu.

Bachaalani berkata, kesemua sumbangan tersebut diagihkan kepada 12 rumah anak yatim yang dipilih daripada Jabatan Kebajikan Masyarakat untuk menerima sumbangan yang terkumpul daripada kempen Mari Beramal Bersama Colgate.

Sementara itu, menurut Bachaalani lagi, antara penerima sumbangan adalah Rumah kebajikan Kanak-Kanak Taiping, Rumah Kebajikan Anak Yatim/Miskin Klang, Pertubuhan Pendidikan Anak-anak Yatim Selangor, Jemaah Pengurusan Kebajikan Anak-anak Yatim dan Miskin Ulu Gadong dan Pengurusan Kebajikan Anak-anak Yatim/Miskin Islam, Melaka.

Tidak ketinggalan Pertubuhan Kebajikan Anak-anak Yatim, Islam Daerah Segamat, Johor, Persatuan Pure Life dan Rumah Tunas Harapan Semai Bakti.

Katanya, kini komitmen Colgate kepada tanggungjawab sosial ditumpukan kepada bidang kesihatan dan pendidikan.

"Antara projek yang telah dilaksanakan dengan jayanya termasuklah program Bright Smiles, Bright Futures yang memberikan pendidikan penjagaan mulut dan sampel produk kepada 500,000 pelajar Malaysia setiap tahun," katanya.

Tambah beliau lagi, Bulan Kesihatan Mulut turut dilaksanakan bersama Persatuan Pergigian Malaysia untuk memberi pemeriksaan pergigian percuma kepada rakyat Malaysia di seluruh negara pada setiap bulan April dan mendidik mereka tentang kesihatan mulut. Untuk maklumat lanjut layari laman web http://www.colgate.com.my/.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: