Monday, February 6, 2012

Iena refleksi Ida


Iena (berdiri) dan Ida mahu terus dikenali dalam dunia peragaan.


UMPAMA melihat ke dalam cermin, pasangan kembar yang juga model sambilan ini seolah-olah tiada bezanya. Sesiapa juga yang terpandang mereka, pasti akan menoleh sekali lagi dan merenung lama wajah jelita pemilik nama Aiman Sakinah Mansor dan Aiman Saiyidah Mansor, 23.

“Kami sudah biasa dengan renungan sedemikian. Lebih-lebih lagi ketika kecil bapa kami sering menggayakan kami dengan pakaian yang sama.

“Sekarang pabila besar, masing-masing mencipta identiti sendiri dengan fesyen serta minat yang berbeza tetapi renungan `pelik’ itu masih kami terima,” ujar Saiyidah yang mesra dipanggil Ida.

Mungkin kerana keunikan itu, telah membawa tuah kepada mereka sehingga memenangi pertandingan pencarian model sebuah butik dan kini mula menjadi pilihan media elektronik dan percetakan.

Ibu bapa menyokong sepenuhnya kerjaya pilihan anak dara berdua ini kerana menaruh sepenuh kepercayaan yang mereka pandai menjaga diri masing-masing.

Umpama belangkas, kedua-duanya sentiasa sekelas sehinggalah menuntut di Kolej PTPL. Adik beradik kembar ini pernah mengelirukan rakan-rakan kelas ketika di sekolah menengah dengan meniru gaya percakapan masing-masing.

Malah, sehingga sekarang rakan-rakan mereka masih keliru yang mana satu Iena dan Ida walaupun telah bertahun-tahun mengenali mereka.

Cerita Sakinah atau Iena yang tua lima minit daripada Ida, paling lama mereka berdua pernah berpisah selama seminggu saja iaitu ketika Ida dimasukkan ke dalam wad kerana menghidap demam denggi.

“Istimewanya, Ida boleh tahu kalau saya menghubunginya walaupun menggunakan telefon orang lain. Mungkin itulah kuatnya aura pasangan kembar,” ujar Iena yang gembira mempunyai seorang teman yang boleh berkongsi segala rasa.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: