Wednesday, February 29, 2012

Pencuri 100 kenderaan dicekup


MOHMAD (kanan) menunjukkan kereta Toyota Fortuner yang dirampas daripada tiga lelaki pada sidang akhbar di Brickfields, Kuala Lumpur semalam.


KUALA LUMPUR – Kegiatan jahat tiga lelaki bergelar Geng Wong Sifoo yang telah mencuri 100 kenderaan untuk diseludup ke negara jiran sejak awal tahun lalu terbongkar apabila kesemuanya ditahan dalam dua operasi di sekitar ibu negara bermula Khamis lepas.

Suspek-suspek dari Seremban, Negeri Sembilan dan Simpang Renggam, Johor berusia di antara 27 dan 33 tahun itu dikatakan menyasarkan kenderaan utiliti sukan (SUV) dan pikap terutamanya jenis Toyota Hilux untuk dijual pada harga di antara RM8,000 dan RM20,000 bergantung kepada keadaan kereta.

Penahanan mereka dilakukan selepas polis menjalankan siasatan terhadap kes kehilangan sebuah kenderaan Toyota Hilux di Pusat Perubatan Universiti Malaya (PPUM) pada 19 Februari lalu.

Empat hari kemudian, polis dapat menahan seorang lelaki di Bandar Sunway sebelum menangkap dua lagi rakannya di sebuah pub di Jalan Loke Yew, Cheras dua hari selepas itu.

1 comment:

Tinggalkan Komen Anda Sini: