Wednesday, February 8, 2012

Fesyen warna kombo color block


Warna kontra merah jambu dan ungu untuk gaya kasual atau makan malam untuk dres bloomy ini.


TIDAK ramai yang berani memakai pakaian yang color block. Pakaian color block adalah pakaian yang dipakai serentak seperti baju, skirt, kardigan, kasut, tudung dan sebagainya yang terdiri daripada pelbagai warna terang.

Contohnya baju merah dipakai bersama skirt biru, kardigan ungu, kasut jingga dan tudung kuning. Beranikah anda?

Apabila bercakap mengenai color block, jangan bimbang mencampurkan warna-warna yang tidak sepadan bersama.

Biru, hijau dan oren mungkin nampak seperti warna kombo yang tidak munasabah tetapi ia akan memberikan anda gaya color block yang sepadan.

Sebenarnya menggayakan pakaian color block tidaklah susah malah sebenarnya cara ini akan lebih memudahkan kerana anda tidak perlu memadankan pakaian yang sama warna serentak. Anda juga dapat menjimatkan masa tatkala memilih pakaian sebelum keluar rumah.

Jika bimbang anda nampak seperti badut apabila keluar rumah, jangan gusar. Color block tidak semestinya semua pakaian anda terdiri daripada oren atau kuning tetapi anda boleh mencampurkan di antara warna gelap dan warna terang.

Baju color block Farhani Hasbullah daripada Keude Haluih dibuat daripada fabrik jenis jersi yang lembut namun nampak berat dan mengikut bentuk badan.

Sesuai bagi mereka yang mempunyai bentuk badan tinggi atau rendah, kurus hingga yang berbadan gempal.

Juga sesuai untuk remaja Muslimah yang menggemari fesyen trendi namun tetap bertudung kerana kebanyakan rekaannya longgar.

Boleh juga dipakai bersama kardigan yang color block.

Aksesori bersesuaian

Pakai aksesori yang ringkas sahaja atau aksesori stail gypsi atau 'tribe style' bagi pakaian kasual.

Untuk ke pejabat atau majlis makan malam, memadai dengan tambahan aksesori yang berkonsepkan mutiara atau berlian supaya penampilan nampak lebih glamor.

Penggayaan kasut

Sesuai digayakan bersama stiletto, wedges atau jenis gladiator.

Penjagaan

Boleh dicuci biasa tetapi jangan diperah. Digalakkan cucian kering (dry clean) supaya warnanya tetap segar dan terpelihara. Jangan dicampur peluntur.

Harga

Di antara RM79 hingga RM119.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: