Thursday, October 6, 2011

JKM kunci Taska Mama And Papa


BANGUNAN Taska Mama And Papa yang dikunci oleh JKM di Shah Alam semalam.


SHAH ALAM – Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) mengambil tindakan lak atau kunci ke atas taman asuhan kanak-kanak (Taska) Mama And Papa di Seksyen U10, Alam Budiman di sini semalam kerana didapati tidak berdaftar.

Penolong Pengarah Kanan JKM (Bahagian Perundangan dan Penguatkuasaan), Zamani Mokhtar berkata, notis sebanyak tiga kali telah dikeluarkan terhadap pengusaha terbabit sejak 13 Jun lalu supaya membuat pendaftaran dengan pihaknya tetapi arahan itu tidak dipatuhi.

“Pengusaha taska ini juga didapati belum memohon pertukaran syarat kegunaan bangunan daripada kediaman kepada premis perniagaan daripada Majlis Bandaraya Shah Alam (MBSA),” katanya ketika ditemui selepas operasi terbabit selesai.

Dalam operasi berkenaan, taska yang boleh menempatkan 35 orang kanak-kanak sudah menghentikan operasinya.

Zamani memberitahu, pihak pengusaha taska telah diberi tempoh 21 hari mulai semalam untuk membuat pendaftaran dan jika masih ingkar, kes akan dibawa ke mahkamah.

Kata beliau lagi, sekiranya pengusaha tersebut berjaya membuat pendaftaran dan mahu membuka semula kunci berkenaan, perintah mahkamah perlu diperoleh terlebih dahulu.

“Perintah mahkamah perlu kerana setiap proses lak yang JKM laksanakan perlu dilaporkan kepada pihak polis,” jelasnya.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: