Sunday, October 30, 2011

Dominasi jubah Arab


Model busana Muslimah, Jazrina Jasni selesa menggayakan jubah hitam dari Dubai ini kerana fabrik lembut dan perincian yang tidak terlalu sarat.


TREND memakai jubah hitam mungkin popular di kalangan pelancong Arab yang bercuti ke negara ini setiap tahun. Namun gaya mereka yang selesa berjubah menarik perhatian di kalangan Muslimah tempatan.

Melihat gaya mereka yang tampil selesa dan anggun biar pun berjubah, ramai mula menggayakan jubah hitam yang semakin mendominasi fesyen Muslimah.

Berpotongan menarik, jubah hitam menutupi wanita bertubuh besar dan gempal manakala mereka yang tinggi lampai tentunya lebih menarik dan cantik.

Gaya jubah dari Dubai misalnya, menjadi pilihan wanita yang ingin bergaya elegan dan eksklusif tetapi menutup aurat.

Istimewanya, perincian jubah Dubai dapat dilihat pada manik dan sulaman yang didatangkan sekali dengan selendang.

Kebanyakan pemilik butik tempatan menjadikan Dubai tumpuan bagi mendapatkan rekaan jubah yang menarik.

Menarik

Butik Norlina di bawah syarikat Teguh Maju Enterprise tidak ketinggalan menampilkan jubah dari Dubai dengan rekaan dan perincian menarik.

Menurut pemilik Butik Norlina dan pengasas Persatuan Kebajikan Anak-anak Pesakit HIV/AIDS Nurul Iman Malaysia (Pernim), Norlina Alawi, keistimewaan jubah-jubah butiknya adalah pada potongan dan perincian yang eksklusif.

Rekaannya dihiasi batu permata beraneka warna dan sulaman benang emas.

Kelainan juga dapat dilihat pada potongan tangan yang diberi sentuhan moden sekali gus menjadikannya tampak elegan dan pilihan mereka yang mahukan kelainan.

Berbeza dengan jubah berwarna lain, hitam paling disukai kerana warnanya sesuai dipadan dengan apa jua aksesori dan majlis yang dihadiri.

Bercerita lanjut tentang Butik Norlina, ia turut menawarkan produk seperti tudung, kerongsang, minyak wangi, gelang kristal, pelbagai jenis aksesori dan produk kecantikan berasaskan ramuan semula jadi.

Butik tersebut yang terletak berdekatan bangunan Majlis Perbandaran Ampang Jaya (MPAJ), bukannya bertujuan mengaut keuntungan semata-mata tetapi lebih kepada menjaga kebajikan anak-anak yatim Pernim.

Dalam masa yang sama, dia kini sedang mencari pengedar dan stokis untuk memasarkan produknya dan mereka yang berminat boleh menghubungi Norlina di talian 017-8860208 atau 03-42950775.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: