Monday, October 31, 2011

59 ditahan Ops Samseng Jalanan

SEBAHAGIAN  samseng jalanan yang ditahan menolak motosikal masing-masing dalam  Ops Samseng Jalanan di Jalan Silibin,  Ipoh awal pagi semalam.
SEBAHAGIAN samseng jalanan yang ditahan menolak motosikal masing-masing dalam Ops Samseng Jalanan di Jalan Silibin, Ipoh awal pagi semalam.
44 motosikal ditunggang remaja, belia dirampas di Jalan Silibin

IPOH: Polis menahan 59 remaja dan belia serta merampas 44 motosikal termasuk tiga motosikal yang ditinggalkan penunggangnya yang lari lintang-pukang selepas terserempak dengan sekatan jalan raya polis dalam Ops Samseng Jalanan di Jalan Silibin, di sini awal, pagi semalam.
Operasi selama tiga jam bermula dari jam 2 hingga 5 pagi itu turut mengeluarkan 185 saman terhadap pemilik kenderaan yang melakukan pelbagai kesalahan jalan raya.
Ketua Polis Trafik dan Ketenteraman Awam Daerah Ipoh, Deputi Superintendan Mohd Rodzi Rejab, berkata semua mereka yang ditahan berusia 18 hingga 30 tahun itu kemudian diarahkan menyorong motosikal masing-masing dari kawasan sekatan jalan raya di Jalan Silibin ke depo simpanan kenderaan trafik di Jalan Chamberlain sejauh kira-kira lima kilometer.

“Semua mereka yang dipercayai terbabit dengan kegiatan lumba haram dan kegiatan merempit itu kemudian dibebaskan dengan jaminan polis selepas keterangan mereka diambil,” katanya di sini semalam.

Beliau berkata, semua motosikal terbabit bagaimanapun ditahan untuk semakan rekod bagi mengenal pasti sama ada terdapat motosikal curi atau dilakukan pengubahsuaian tidak mengikut spesifikasi ditetapkan Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ).

Katanya, polis juga sedang mengesan pemilik tiga motosikal yang ditinggalkan oleh penunggangnya berhampiran kawasan sekatan jalan raya terbabit.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: