jangan lupa klik disini Loading page Loading page

Monday, January 21, 2013

Pengguna rokok e-elektronik terdedah kepada penyakit


ANTARA rokok e-elektronik yang terdapat di pasaran. - Gambar hiasan


BENTONG - Penjualan rokok e-elektronik bukan sahaja salah di sisi undang-undang, malah pengguna produk itu turut terdedah kepada pelbagai penyakit kronik.
Menteri Kesihatan, Datuk Seri Liow Tiong Lai berkata, penjualan bahan dan produk itu adalah salah mengikut Akta Racun 1952 dan Peraturan-Peraturan Kawalan Dadah dan Kosmetik 1984.
"Mereka yang didapati bersalah menjual dan mengedar produk itu dan cecair nikoton untuk kegunaan rokok e-elektronik boleh didenda tidak melebihi RM3,000 atau penjara tidak melebihi satu tahun atau kedua-dua sekali," katanya.

2 comments:

  1. salah disisi undang2.dah x dapat cukai mmg ler keluar mcm2.biler dah dikenakan cukai,maka tak salah ler plak.aku rasa isu ni jadi mcm isu rokok gudang garam sewaktu dahulu.haram ler,tak selamat ler,semua apa ler yg tak elok didengar.biler dah dikenakan cukai,isu rokok gudang garam tu terus diam.elok jer dijual kat kedai runcit.

    kalau sebut pasal nikotin.dlm rokok biasa nikotin pun ada jugak.tu tak termasuk benda2 lain lagi dlm rokok.senang plak dijual.

    kenapa semua rokok yg dah sah2 ada bahan lagi bahaya tu tak diharamkan terus.tak payah masuk negara untuk dijual.

    senang cerita ler.bagi aku industri rokok kat malaysia ni dipegang oleh kaum bukan melayu.bila keluar jer benda2 mcm ni,jualan rokok jatuh.sbb yg pertama harga rokok naik mendadak.kalau guna liquid ni leh bertahan sekurang2 nyer seminggu dgn hanya RM15.cakap nk inflasi sifir.apa derrrrrr

    ReplyDelete
  2. bahaya pada KEREjaan..xleh nk pungut cukai..nti dh bleh cukai ok la tu..

    ReplyDelete

Tinggalkan Komen Anda Sini: