Tuesday, January 29, 2013

Dadah RM129,300 dirampas


TOON KHUAN menunjukkan cara pengedar menyorokkan heroin di dalam plastik makanan ringan pada sidang akhbar di Kuantan semalam.


KUANTAN - Polis menahan enam lelaki dipercayai pengedar dadah dan merampas 1,919.33 gram heroin bernilai RM129,300 dalam empat serbuan berasingan di sekitar bandar ini pada Rabu dan Jumaat lalu.
Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Narkotik Pahang, Superintendan Yap Toon Khuan berkata, rampasan terbesar melibatkan 1,336.98 gram heroin bernilai kira-kira RM90,000 dalam serbuan ke atas sebuah rumah dekat Taman Sri Mahkota Aman di sini pada 23 Januari lalu.
Menurut beliau, dalam serbuan pada pukul 6 petang itu, polis menahan seorang lelaki berusia 44 tahun dan pemeriksaan menemui dadah terbabit di belakang sebuah meja kecil dalam rumahnya.
"Suspek yang tidak bekerja itu dipercayai mendapatkan bekalan dadah daripada rangkaian di Kuala Lumpur untuk diedarkan sekitar bandar ini," katanya kepada pemberita pada sidang akhbar di Ibu Pejabat Polis Kontinjen Pahang di sini semalam.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: