Tuesday, January 29, 2013

Maut terjatuh tingkat tujuh


ANAK panah menunjukkan arah Mohamad Adam terjatuh dari tingkat 7 Apartmen Sutramas, Puchong Jaya semalam.


PUCHONG – Luluh hati seorang ibu apabila anak tunggal yang menjadi penyeri hidupnya selama ini ditemui mati dalam keadaan menyayat hati selepas kanak-kanak tersebut terjatuh dari rumah pengasuhnya di tingkat tujuh Apartmen Sutramas, Puchong Jaya di sini semalam.
Kejadian pukul 9.30 pagi itu mengakibatkan Muhamad Adam Zafuan, 6, maut ketika menerima rawatan kecemasan di Hospital Serdang akibat cedera parah di kepala dan badan selepas terjatuh dari bangunan yang mempunyai 12 tingkat itu.
Difahamkan, Muhamad Adam merupakan kanak-kanak hiperaktif.
Mengimbau semula kejadian itu, ibu mangsa, Siti Nur Jannah Azman, 24, berkata, Muhamad Adam dihantar ke rumah pengasuh pada pukul 9 pagi oleh neneknya dari Jalan Kuching, Kuala Lumpur.
Kata pekerja pusat kecergasan di sini itu, mangsa tinggal bersama neneknya sejak Jumaat lalu berikutan cuti panjang.
“Ibu menghantar Muhamad Adam ke rumah pengasuh kerana saya bercadang untuk mengambilnya selepas pulang kerja pada sebelah petang kerana saya tinggal di tingkat lima apartmen yang sama. Suami pula keluar bekerja.
“Namun setengah jam selepas dihantar, saya menerima panggilan daripada rakan mengatakan anak saya telah terjatuh daripada balkoni rumah pengasuh,” ceritanya ketika ditemui di Hospital Serdang dekat sini semalam.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: