Thursday, January 31, 2013

"Jangan laju bro, kampung tak lari ke mana"


ISMAIL (tiga dari kiri) bersama (dari kiri) Usop Wilcha, Zul, Noorizah, Chia dan Nash (kanan) di Majlis Pelancaran Kempen Keselamatan Jalan Raya di Petaling Jaya semalam.


PETALING JAYA - Persatuan Syarikat-syarikat Konsesi Lebuhraya Malaysia (PSKLM) akan mengedar poster dan pelekat kereta dengan tema "Jangan Laju Bro. Kampung Tak Lari Ke Mana" dalam kempen mengurangkan kadar kemalangan jalan raya menjelang Tahun Baru Cina ini.
Poster serta pelekat kereta yang mempunyai tema itu akan diedar kepada pengguna di pondok tol semua lebuh raya di seluruh negara sepanjang kempen itu yang diadakan dengan kerjasama Lembaga Lebuhraya Malaysia (LLM).
Yang Dipertua PSKLM, Datuk Noorizah Abdul Hamid berkata, tema yang menggunakan bahasa mudah dan ringkas itu dipilih kerana ia lebih dekat di hati dan senang diingat oleh pemandu di negara ini.
"Ia lebih 'catchy' (menarik) tapi dalam masa sama berkemampuan menyampaikan mesej yang besar," katanya kepada pemberita selepas melancarkan kempen itu di kawasan Rehat & Rawat (R&R) Awan Besar di sini semalam.
Turut hadir Ketua Pengarah LLM, Datuk Ismail Md. Salleh.
Kempen itu turut melibatkan selebriti seperti Amber Chia, Nash Lefthanded, Usop Wilcha dan pelakon Zul Ariffin bagi menyampaikan nasihat dan panduan pemanduan berhemah kepada pengguna jalan raya.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: