Monday, January 28, 2013

Aizat Akui Tiada Bakat Sebagai Pelakon

Aizat mengakui selesa dengan imej bermisai yang disimpannya sejak beberapa bulan lalu.
PETALING JAYA: Penyanyi dan komposer, Aizat Amdan mengakui tidak mempunyai kebolehan sebagai seorang pelakon dan atas dasar itu dia banyak menolak tawaran lakonan yang diberikan kepadanya.
Aizat, 24, berkata, penglibatannya dalam lakonan sebelum ini sekadar mencuba sesuatu yang baru dalam kerjayanya dan mendapati tidak sesuai bergelar pelakon.
"Jujurnya saya langsung tiada bakat sebagai seorang pelakon dan penglibatan sebelum ini hanyalah sekadar untuk mencuba sesuatu yang baru.
"Saya menolak secara baik kerana merasakan masih banyak pelakon lain yang layak dan mampu menjiwai watak kerana itu memang kerja mereka," jelasnya kepada mStar Online.
Bagaimanapun kata Aizat, dia terkejut dan terharu apabila kemunculannya dalam filem Istanbul Aku Datang banyak pihak tampil untuk mengambilnya berlakon.
Dalam pada itu, Aizat berkata, dia selesa dengan imej bermisai yang disimpannya sejak beberapa bulan lalu dan akan kekal dengan gaya itu.
Aizat menjelaskan, dia merasakan imej tersebut telah membuatkan wajahnya lebih kelihatan dewasa selain mampu menutup wajahnya yang sedikit berisi kini.
"Sebenarnya keputusan saya untuk menyimpan misai dibuat secara tidak sengaja kerana ketika berada di London untuk kursus jangka pendek saya memang malas bercukur.
"Namun apabila tengok balik imej bermisai sesuai dengan susuk wajah saya biarkan sahaja dan buat masa ini ia akan dikekalkan," ujarnya.
Tambah Aizat, keluarga dan rakan-rakannya juga suka dengan imej itu yang kelihatan lebih dewasa dan matang selain kemunculannya pada Anugerah Juara Lagu 27 (AJL27) dengan gaya itu telah mendapat perhatian peminat.
Sementara itu, Aizat memberitahu dia kini sedang sibuk dengan proses rakaman album ketiganya yang dijangka berada di pasaran pada pertengahan tahun ini.
Aizat memberitahu untuk album itu nanti dia akan memuatkan 12 buah lagu dan enam daripadanya adalah lagu berbahasa Inggeris.
"Saya mahu beri kelainan kepada peminat dan inspirasi album ini sudah tentu ketika berada di London selama beberapa bulan yang saya curahkan untuk album terbaharu ini," jelasnya.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: