Monday, January 28, 2013

Erin Malek bukan gadis liar

ERIN mengakui berasa tertekan setiap kali dirinya dilanda kontroversi.


PELAKON Erin Malek dilihat sebagai antara artis muda yang sangat berbakat besar dan sudah mula berkecimpung dalam dunia lakonan pada usia yang masih kecil lagi.
Bagaimanapun, bergelar artis membuatkan pelakon yang memiliki nama sebenar Nur Arina Abdul Malek itu terpalit kontroversi sehingga mencalarkan imej peribadinya.
Pelakon yang bakal menginjak usia 19 tahun itu pernah dituduh menghisap ganja di lokasi penggambaran, bertindik di lidah dan memuat naik gambar seksinya ke dalam Instagram miliknya.
Erin yang ditemui di lakosi penggambaran drama Tiga Nenek Tiga Dara di Wangsa Walk, Wangsa Maju, Kuala Lumpur minggu lalu berkata, dia berharap tidak lagi dikaitkan dengan sebarang cerita kontroversi.
Kosmo!: Boleh ceritakan sedikit perkembangan Erin sekarang?
ERIN: Buat masa ini saya baru sahaja selesai menjalani penggambaran telemovie berjudul Anak Sampah untuk slot Cerekarama di TV3. Selain itu, saya juga turut menjadi pengacara rancangan Uni Challange 1957 yang disiarkan menerusi saluran TVi (180).
Untuk filem pula, pada akhir tahun lalu saya telah berlakon filem berjudul Lari di samping Aaron Aziz, Dira Abu Zahar dan Hazama.
Selepas mendapat keputusan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) pada tahun lalu, adakah Erin tidak menyambung pelajaran ke pusat pengajian tinggi?
Selepas memperoleh keputusan SPM, saya tidak ada perancangan untuk menyambung pelajaran. Saya ingin kembali aktif dalam dunia lakonan memandangkan semasa di tingkatan empat dan lima saya memang jarang berlakon kerana perlu menumpukan kepada pelajaran.
Lagipun keputusan yang saya buat ini turut disokong sepenuhnya oleh kedua-dua ibu bapa. Memandangkan kini saya sudah tidak lagi bersekolah, mereka sudah memberikan kebebasan untuk saya membuat pilihan.
Sebelum ini nama Erin selalu menjadi sebutan kerana beberapa isu kontroversi. Jadi, apakah harapan Erin pada tahun ini?
Sudah tentu saya sangat berharap supaya tidak lagi terbabit dengan cerita-cerita yang negatif memandangkan saya sedang berusaha memantapkan lagi karier dalam bidang lakonan.
Cuma sebagai seorang manusia melakukan kesilapan pastinya sukar untuk dielakkan. Namun begitu, saya akan cuba sedaya upaya agar nama saya bersih daripada sebarang kontroversi.
Apakah komen Erin sekiranya dituduh sebagai seorang gadis liar oleh segelintir pihak?
Biarlah apa yang orang lain ingin cakap tentang diri saya kerana keluarga, rakan-rakan dan teman lelaki lebih mengenali diri saya yang sebenarnya. Bagi saya, orang yang membuat tuduhan sedemikian sebenarnya mempunyai sifat dengki.
Adakah Erin tertekan apabila setiap kali nama Erin diperkatakan ramai kerana kontroversi?
Saya akui pada mulanya saya memang berasa cukup tertekan dan hilang semangat, tetapi ibu dan bapa saya banyak membantu dan memberikan sokongan moral.
Bagaimanapun, saya terpaksa menghadapinya kerana inilah jalan saya pilih dengan menjadi seorang pelakon. Saya sedar apa yang dilakukan oleh seseorang pelakon itu pasti menjadi perhatian ramai.
Jadi, pada usia sekarang ini saya perlu menjadi seorang gadis yang lebih matang. Sudah tiba masanya saya harus bertindak dengan bijak untuk menangani setiap permasalahan yang berlaku terhadap diri saya.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: