Monday, December 30, 2013

Aiman reda jika tiada jodoh dengan Fathia

FIGURA tinggi lampai ini bakal muncul dengan single keduanya yang berjudul, Buatmu Cinta.


HUBUNGAN mesra yang terjalin antara pasangan pelakon muda, Nur Fathia Latif dan Aiman Hakim Ridza bukan lagi rahsia, meskipun masing-masing tidak mengaku sebagai pasangan kekasih.
Mula rapat ketika sama-sama membintangi drama bersiri Diandra, Aiman atau Fathia tidak pernah mendedahkan secara terbuka status sebenar mereka kepada umum, sama ada masing-masing sedang melalui fasa percintaan atau sebaliknya.
Bertemu dengan Aiman pada majlis pelancaran Drama Festival KL baru-baru ini, pelakon itu sekadar menyatakan, hubungannya masih lagi kekal sebagai teman rapat.
Menurutnya, istilah percintaan itu adalah sesuatu yang agak klise dan beranggapan tiada gunanya jika dia menggambarkan dirinya dan Fathia sebagai pasangan bercinta.
Kosmo!: Adakah hubungan Aiman dan Fathia sekarang ini sudah memasuki alam percintaan atau kekal berkawan seperti biasa?
AIMAN: Sehingga kini hubungan kami masih rapat seperti biasa, tetapi ia tidak bermakna yang kami ini bercinta. Rasanya tiada faedah kalau saya nyatakan yang Fathia merupakan kekasih saya.
Sama ada kami ini bercinta atau tidak, buat masa ini masanya masih lagi belum sesuai kerana cinta akan hadir sekiranya kami ada jodoh dan ditakdirkan berkahwin suatu hari nanti.
Apakah yang membuatkan Aiman begitu berat untuk memperkatakan status sebenar hubungan kamu berdua?
Pertama sekali, saya dan Fathia ada keluarga dan kami perlu menjaga hati keluarga masing-masing. Apa yang boleh saya jelaskan yang kami masih lagi dalam proses untuk kenal dengan lebih rapat lagi.
Mungkin ada yang sukar untuk menerima penjelasan yang dibuat ini, tetapi saya berpendirian sebegini kerana belajar daripada pengalaman kisah saya yang lalu dan menjadikan saya lebih berhati-hati.
AIMAN mengakui Fathia merupakan gadis pertama yang dibawa berjumpa keluarganya.


Bagaimanakah penerimaan Aiman sekiranya Fathia dikaitkan mempunyai hubungan dengan lelaki lain?
Dalam hal ini, saya tidak ada hak untuk memberikan sebarang komen sekiranya ia benar-benar berlaku. Ini kerana dia bukanlah milik saya selagi belum berkahwin. Saya juga reda sekiranya memang tiada jodoh antara kami nanti.
Bagaimanakah penerimaan keluarga terhadap hubungan rapat kalian berdua?
Sebenarnya, saya dan Fathia sudah berjumpa dengan keluarga masing-masing dan mereka tidak menghalang hubungan kami. Saya akui, Fathia merupakan gadis pertama yang saya bawa berjumpa dengan keluarga.
Kalau boleh, dalam hubungan yang terjalin ini saya tidak mahu meminggirkan keluarga. Jadi, sebab itu saya bawa Fathia berjumpa dengan mereka.
Adakah anda mempunyai sebarang sasaran untuk mendirikan rumah tangga?
Usia saya baru sahaja mencecah 24 tahun dan buat masa ini tiada sebarang sasaran yang diletakkan. Saya hanya akan berkahwin sekiranya sudah betul-betul kuat dan bersedia serta mampu menjaga diri sendiri.
Selain berlakon, adakah anda masih lagi aktif dalam bidang nyanyian?
Setakat ini tawaran berlakon yang diterima agak banyak, terutamanya sepanjang tahun 2013, tetapi saya akan muncul dengan single kedua saya bertajuk Buatmu Cinta.


No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: