Monday, August 19, 2013

Jelita merentasi usia



KEPERLUAN penjagaan kulit wajah adalah berbeza mengikut usia dan gaya hidup setiap individu.


SYAWAL kali ini amat molek diraikan bersama nuansa emas bagi menyerlahkan kecantikan raut wajah anda, khususnya bagi wanita pertengahan usia.
Jenama Safi kini bukan lagi sekadar label produk kecantikan, malah menggalas peranan sebagai teman baik kecantikan setiap wanita.
Dalam usahanya mendidik wanita terhadap kepentingan memahami proses penuaan kulit dan menukar rejim penjagaan kulit wajah seawal tanda penuaan yang pertama, Safi dengan kerjasama Puspanita Jabatan Pendaftaran Negara telah menganjurkan majlis Syawal Emas Bersama Safi Rania Gold di Putrajaya baru-baru ini.
"Wanita sering alpa tentang pentingnya memanjakan diri mereka. Penjagaan kulit wajah adalah cara mudah untuk memanjakan diri dan menyuntik seri keyakinan diri," kata Pengurus Kumpulan Produk Safi Wipro Unza (M) Sdn. Bhd., Mahsuri Sulaiman.
Mahsuri menegaskan, ramai yang tidak tahu pada skala usia berapa mereka harus bertukar kepada rangkaian produk penjagaan kulit antipenuaan.
"Keperluan kulit wajah kita berbeza mengikut usia dan gaya hidup. Satu produk yang sama tidak mungkin mampu menjadi solusi kepada keperluan kulit tertentu," ujarnya.
Tambah beliau, Safi Rania Gold menggalakkan golongan wanita, khasnya mereka yang berusia dalam lingkungan 30-an, mengambil inisiatif mengekalkan keremajaan kulit.
Mahsuri berkata, majlis sebegini memberikan kami ruang untuk mengenali dengan lebih dekat pengguna-pengguna produk kami dan berkongsi dengan mereka kepelbagaian rangkaian produk kecantikan Safi dengan formulasi khusus untuk setiap peringkat usia.
Penyelesaian masalah penuaan
Majlis itu turut dihadiri pakar estetik terkemuka tempatan, Dr. Sutina Nordin, yang menjelaskan dengan lebih lanjut mengenai proses penuaan yang merangkumi perubahan struktur kulit, faktor-faktor penyumbang dan penyelesaian kepada masalah tersebut.
Sutina menjelaskan, keperluan dan kehendak kulit wajah adalah berbeza mengikut usia seseorang. Disebabkan itu, peningkatan rejim kecantikan individu merupakan salah satu cara melambatkan kesan-kesan penuaan.
Aura glamor majlis ditambah dengan kemunculan istimewa duta Safi Rania Gold, Rozita Che Wan. Wanita ikon yang menggalas pelbagai peranan kehidupan iaitu sebagai ibu tunggal, pelakon dan usahawan, turut mengambil peluang berkongsi tip-tip kecantikan dan rahsia keyakinan diri beliau bersama para tetamu.
Rozita menyentuh tentang kepentingan mengenal pasti keperluan kulit berdasarkan usia dan mencari rejim antipenuaan yang bersesuaian.
"Rawatan awal dapat mengekalkan keremajaan kulit. Ini sekaligus mengurangkan kadar penuaan kulit wajah individu," ujarnya.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: