Sunday, December 4, 2011

Rodok rahim sendiri


SEDAR dirinya bersalah, Kaveetha tidak sanggup meneruskan kehamilan bahkan dia sanggup menggugurkan kandungannya dengan merodok rahim menggunakan lidi sate. - Gambar hiasan


AKIBAT mudah termakan pujuk rayu teman lelaki, Kaveetha (bukan nama sebenar) akhirnya terpaksa menggugurkan kandungan sebanyak dua kali dalam tempoh setahun.

Cerita Kaveetha, pengalaman negerinya bermula setelah dia berkenalan dengan seorang lelaki yang berasal dari ibu negara. Kaveetha menamakan jejaka itu sebagai Ravi.

Kata Kaveetha, perkenalan itu terjalin semasa dia berada di semester akhir pengajian Diploma Kejururawatan di sebuah kolej sains kesihatan yang terletak di Selangor.

Cerita Kaveetha, hidup jauh dari keluarganya di utara tanah air sebenarnya memberi seribu kelegaan kepada gadis ini.

Walaupun rutin hariannya sibuk dengan jadual kelas yang padat, itu tidak menghalang Kaveetha untuk keluar meluangkan masa malam berpeleseran di ibu kota dengan rakan sekuliahnya.

"Saya memang suka keluar, lebih-lebih lagi bila hujung minggu, tapi itu tidak bermakna saya mengabaikan pelajaran.

"Pada dua tahun pertama, saya lulus semua subjek malah sering mendapat pujian daripada pensyarah," katanya.

Namun semua itu berubah ketika dia di semester kelima.

Semuanya bermula sejak dia mengenali Ravi, seorang jurujual kereta bermulut manis ketika dia keluar bersama rakan-rakannya.

Kemesraan yang ditunjukkan Ravi membuatkan hati Kaveetha terpaut dengan lelaki itu.

Ketagih seks

Mulanya, dari kawan biasa, mereka menjadi pasangan kekasih intim walaupun hanya sebulan berkenalan.

Boleh dikatakan hampir setiap hari selepas tamat kelas, Ravi akan datang ke kolej untuk menjemput Kaveetha.

"Awalnya kami hanya keluar makan dan berbual kosong sahaja.

"Lama-kelamaan, dek kerana kasih sayang yang menebal, kami banyak menghabiskan masa di rumah sewa Ravi sebelum dia hantar saya pulang ke rumah pada lewat malam.

"Kawan-kawan mula risau melihat keadaan saya. Mana tidaknya, apabila bersama Ravi, saya lupakan semua perkara, termasuklah pelajaran," jelas Kaveetha.

Adat orang muda mabuk bercinta, pasangan ini tidak terlepas melakukan seks setiap kali menghabiskan masa bersama.

Ketika itu, Kaveetha mengakui tidak lagi fokus kepada pengajiannya.

"Ada suatu ketika kami hidup seperti suami isteri. Saya mula angkut kain baju untuk tinggal di rumah Ravi.

"Kami tidak mampu lagi menahan gelora nafsu. Bukan tidak fikir mengenai ibu dan bapa, tetapi kalau saya dedahkan hubungan saya dengan Ravi belum tentu mereka akan membenarkan kami terus bercinta.

"Sebab itu kami lebih suka menyembunyikan hubungan ini daripada pengetahuan mereka," katanya yang mengakui hampir setiap malam mengadakan hubungan seks dengan Ravi.

Rodok rahim sendiri

Percintaannya dengan Ravi bukan sahaja mengorbankan maruah Kaveetha, malah dia mula mahir menipu ibu dan bapanya.

"Apabila cuti semester tiba, saya tidak pulang ke rumah. Saya beritahu ibu dan bapa, saya terlibat dengan program yang dianjurkan kolej, sedangkan saya semasa itu menghabiskan masa dengan Ravi," cerita Kaveetha penuh kesal.

Bagaimanapun, kemanisan hidup yang dikecapi Kaveetha tidak lama apabila disahkan hamil dua bulan.

"Saya panik. Saya tidak mahu simpan bayi ini. Macam-macam perkara bermain di fikiran.

"Untuk memberitahu keluarga tentang kandungan tersebut, itu satu perkara yang mustahil.

"Akhirnya selepas tiga hari berbincang, kami akhirnya memutuskan untuk menggugurkan kandungan tersebut di sebuah klinik swasta di Kuala Lumpur dengan bayaran RM900," jelas Kaveetha.

Selepas kejadian itu itu, dia menjadi lebih berhati-hati. Mereka cuba untuk tinggal berasingan tetapi itu hanya bersifat sementara sahaja.

"Kami bagaikan ketagih dengan seks dan tidak mampu untuk tinggal berjauhan.

"Saya ditakdirkan mengandung untuk kali kedua beberapa bulan selepas itu.

"Doktor mengesahkan saya hamil hampir empat bulan.

"Kami nekad untuk menggugurkan kandungan tersebut. Kami juga berazam untuk lebih serius dalam hubungan dan merancang untuk berkahwin," kata Kaveetha.

Bagaimanapun, setelah pergi ke tiga klinik, tidak ada doktor yang mahu mengambil risiko mencuci rahimnya kerana kandungan sudah membesar.

"Saya mula takut. Macam-macam perkara saya buat termasuklah makan nanas, minum air tebu dan tapai, tetapi tidak ada apa-apa yang berlaku," ujarnya.

Ketakutan itu akhirnya memaksa Kaveetha menggugurkan sendiri kandungannya dengan merodok kemaluannya dengan beberapa batang lidi sate.

Akibatnya, berlaku pendarahan serius dan dia terpaksa dikejarkan ke hospital kerana kehilangan banyak darah.

"Lebih buruk, rahim saya cedera teruk akibat tusukan lidi.

"Ravi terpaksa memberitahu keluarga tentang keadaan saya memandangkan saya perlu menjalani pembedahan segera.

"Saya tidak mampu berkata apa-apa selain hanya menangis kesal.

"Keluarga tidak boleh terima keadaan saya malah abang-abang saya hampir bertumbuk dengan Ravi di hospital," kata Kaveetha.

Ekoran kejadian itu, dia dan Ravi akhirnya dikahwinkan.

"Walaupun sudah tiga tahun berkahwin dan mempunyai seorang anak, hubungan kami dengan kedua-dua keluarga masih dingin.

"Cuma ibu saya sahaja yang boleh menerima keluarga kami," katanya yang kini bekerja sebagai kerani di sebuah syarikat guaman.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: