Saturday, December 31, 2011

Elly Suriati Sambung Mengarah Sehari Selepas Keguguran

Elly Suriati.

PETALING JAYA: Pengarah filem Penanggal, Elly Suriati enggan berehat walaupun diberikan cuti oleh pihak pengurusannya setelah dibenarkan keluar daripada Hospital Kuala Kangsar pada tengah hari Khamis lalu kerana mengalami keguguran.

Suaminya, pelakon Azri Iskandar berkata, isterinya mengambil keputusan untuk kembali ke lokasi penggambaran kerana tidak mahu berasa sedih dengan kehilangan bayi mereka dan ingin menumpukan kepada kerja.

"Elly masih sedih dan belum dapat menerima hakikat sepenuhnya atas kehilangan bayi kami dan disebabkan itu juga dia ingin kembali ke lokasi bagi melupakan kesedihan itu," ujarnya kepada mStar Online pada Jumaat.

Dalam pada itu, Azri berkata, sebagai suami dia berasa berat untuk melepaskan isterinya terus bekerja tetapi terpaksa membenarkan Elly meneruskan kerjanya kerana tidak mahu membiarkan isterinya itu berasa tertekan akibat peristiwa tersebut.

Bagaimanapun dia sentiasa mengawasi pergerakan isterinya itu supaya tidak menimbulkan sebarang implikasi akibat daripada keguguran yang dialami.

Terdahulu, pada Rabu lalu, hasrat Elly untuk memperoleh anak keempat tidak kesampaian apabila dia mengalami keguguran ketika sedang sibuk mengarahkan filem sulungnya itu di Kuala Kangsar, Perak.

Azri Iskandar.

Kejadian itu berlaku kira-kira pukul 12 tengah hari semasa Elly hendak membuang air kecil dan tiba-tiba berlaku pendarahan.

Elly sebelum ini dilaporkan sedang mengandung empat bulan dan hasil perkongsian hidup mereka pasangan itu dikurniakan tiga orang anak namun anak keduanya telah meninggal dunia.

Sementara itu, Azri berkata, produksi filem itu akan terus berada di Kuala Kangsar bagi menyelesaikan penggambaran di sana sehingga 25 Januari depan sebelum bergerak ke Terengganu.

Penanggal adalah filem pertama usaha sama antara Astro Shaw dan Grand Brilliance Sdn Bhd dan dibarisi oleh pelakon seperti Zul Ariffin, Umi Shazera, Fasha Sandha dan Datuk Sharifah Aini.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: