Saturday, December 31, 2011

Selena pernah terima ugutan bunuh

pix_middle

GADIS genit berusia 19 tahun ini tidak perlu lagi diperkenalkan kepada masyarakat. Ini kerana setiap kali wajah comelnya menghiasi kaca TV, kanak-kanak, remaja dan golongan dewasa akan teruja menatapnya.

Ternyata aura Selena Gomez yang terkenal dengan lagu Love You Like A Love Song, semakin kuat dan 2011 menjadi tahun percintaannya dengan bintang remaja, Justin Bieber.

  • Foto

  • Foto

  • Foto

  • Foto

  • Foto

    POPULAR...sering diundang memeriahkan majlis anugerah yang popular.

Umum sudah lama tahu Selena masih hangat bercinta dengan Justin, namun Selena dengan tegas berkata hubungan itu bukan atas dasar dia mahu meraih publisiti secara jalan pintas.

Selena turut menafikan percintaan dengan Justin bertujuan menaikkan lagi namanya tetapi secara jujur, dia sangat tertarik dengan personaliti Justin.


Apa yang menggemparkan, Selena pernah menerima ancaman bunuh oleh peminat fanatik Bieber sehingga membuatkan dia kecut perut. Gara-gara itu, Selena awalnya terpaksa mengupah pengawal peribadi untuk sentiasa menemaninya sepanjang masa agar keselamatannya lebih terjamin.Bagaimanapun, lama-kelamaan Selena semakin terbiasa dengan keadaan itu dan sudah mula berani untuk berjalan seorang diri. Jauh di sudut hati, dia masih tetap berwaspada terhadap situasi di sekelilingnya.

“Saya mahu lupakan kisah menakutkan itu. Pertama kali mendapat ancaman itu di twitter, saya jadi takut kerana bunyinya sangat serius.

“Tapi saya akhirnya saya sudah terbiasa dengan cercaan, cacian dan kata-kata kesat peminat Justin yang rata-ratanya perempuan. Bagaimanapun, saya tidak juga pernah menganggap ugutan seperti itu satu perkara remeh kerana kita tidak dapat menjangkakan apa yang boleh berlaku dalam hidup ini.

“Sekarang memang saya sudah boleh keluar berjalan seorang diri tapi pada masa-masa tertentu, saya kena ditemani pengawal peribadi saya,” jelasnya dalam satu wawancara di Hollywood.

Bakat Selena mula disedari oleh peminat dan karyawan seni ketika dia membintangi siri televisyen Barney and Friends pada 2003 memegang watak Gianna. Selepas itu, pemilik nama sebenar Selena Marie Gomez diberikan pula kepercayaan untuk memegang peranan sebagai Waterpark Girl dalam filem Spy Kids 3-D: Game Over.

Walaupun hanya memegang watak kecil dalam filem itu, selebriti yang bernaung di bawah label Disney ini mula mengembangkan kerjayanya apabila dipertanggungjawabkan untuk menjadi watak utama dalam Wizards of Waverly Place. Bermula pada saat itu, Selena mula mendapat kepercayaan untuk memegang watak yang lebih besar.

Walaupun memulakan kerjayanya sebagai seorang pelakon, bintang yang dibesarkan di Grand Prairie, Texas, Amerika Syarikat ini juga berbakat dalam bidang nyanyian. Setiap tahun, Selena memberikan sesuatu yang baru buat peminatnya terutama dari segi pemilihan genre lagu dan kematangan vokalnya.

Lain daripada yang lain, lagu barunya yang sering berkumandang di corong stereo cukup menggambarkan Selena semakin hari semakin memberikan satu kelainan buat hiburan peminatnya.

Kematangan dirinya turut digambarkan melalui klip video yang menonjolkan dirinya sebagai seorang gadis yang semakin dewasa.

Bintang yang gemarkan aktiviti lasak itu gembira kerana dia mempunyai sebuah band muzik sendiri yang diberikan nama Selena & The Scene. Pada 2009, mereka pernah menghasilkan sebuah album berjudul Kiss And Tell diikuti A Year Without Rain dan album terbaru When The Sun Goes Down.

Sudah berada di pasaran, album itu memuatkan 12 lagu antaranya adalah Bang Bang Bang, My Dilemma, Whiplash dan Outlaw. Tampil lebih matang dengan konsep lagu yang segar, buah tangan Selena ini membuktikan dia mengambil kira permintaan dari peminatnya.

“Saya sangat menyukai dengan apa yang saya lakukan sekarang ini. Berlakon dan bernyanyi adalah dua perkara yang sangat bermakna dalam hidup saya. Bukan mudah untuk mendaki tangga untuk berada di tahap seperti sekarang ini.

“Bagaimanapun, saya masih tidak berpuas hati dengan pencapaian ini, saya mahu semua orang tahu mengenai kewujudan saya dalam industri seni. Bukan bangga diri tapi keberkesanan lakonan atau nyanyian seseorang adalah dinilai berdasarkan sejauh mana ia meninggalkan impak pada masyarakat.

“Saya bersyukur kerana walaupun masih muda tapi masyarakat sudah memberikan saya kepercayaan untuk terus berlakon dan menyanyi. Terus terang, masih banyak lagi yang perlu saya pelajari untuk memajukan diri dan kerjaya saya,” katanya.

Selena yang dijadikan ikon fesyen remaja ada kalanya bergaya ringkas dan ranggi. Menyedari dirinya yang menjadi perhatian walaupun keluar dengan sahabat baiknya, dia selalu memastikan agar dia sentiasa kemas dan rapi.

Dia semakin bijak berfesyen, sesuai dengan apa bentuk majlis dan keadaan. Pemilihan rona, fabrik dan rekaan pakaian sering mendapat pujian daripada perunding imej terkenal di Amerika.

Selebriti berbintang Cancer itu juga berharap 2012 akan menjadi tahun yang bertuah untuknya dan masa yang sesuai untuk meningkatkan kerjayanya kerana dia mengimpikan menjadi seorang yang berjaya seperti Mariah Carey.


PROFIL

NAMA: Selena Marie Gomez
NANA KOMERSIAL: Selena Gomez
TARIKH LAHIR: 22 Julai 1992
KELUARGA: Anak tunggal
KERJAYA: Pelakon, penyanyi
LAKONAN DRAMA & FILEM: Barney And Friends, Another Cinderella Story
ANUGERAH: Artis Paling Popular (Anugerah Nickelodeon), Anugerah Lakonan Terbaik (Anugerah Nickelodeon), Anugerah Pencapaian Artis Baru (Anugerah ALMA).

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: