Friday, December 30, 2011

Diperdaya syarikat kereta terpakai


WENG YEW menanggung hutang RM20,000 selepas sebuah syarikat kenderaan terpakai gagal menukar hak milik kereta yang dijualnya di Kuala Lumpur semalam.


KUALA LUMPUR – Seorang ejen hartanah terpaksa menanggung hutang sebanyak RM20,000 ekoran sebuah syarikat kenderaan terpakai tidak menukar hak milik kereta yang dijualnya kira-kira dua tahun lalu.

Mangsa, Ng Weng Yew, 35, mendakwa, kereta jenis Honda Accord miliknya itu dijual kepada syarikat di Jalan Klang Lama di sini dengan harga sebanyak RM26,500.

Ujarnya, ketika itu syarikat tersebut berjanji akan menyelesaikan segala prosedur penjualan kenderaan itu termasuk menukar nama hak milik.

Bagaimanapun, katanya, dia kemudian menerima panggilan daripada pihak bank yang mengatakan dia masih mempunyai hutang pinjaman kereta tersebut sebanyak RM20,000.

“Saya amat terkejut kerana bayaran tersebut sepatutnya disambung bayar oleh pemilik baharu kereta berkenaan,” katanya pada sidang akhbar di Pejabat Biro Pengaduan dan Perkhidmatan Awam MCA di sini semalam.

Jelasnya, dia kemudian mendapati kereta yang telah dijual itu masih didaftar di bawah namanya.

“Saya tidak sangka selepas tiga tahun perkara ini dibiarkan begitu sahaja sehingga membawa masalah kepada saya,” katanya.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: