Sunday, December 18, 2011

Gambar Pemuda Melayu Kahwin Lelaki Mat Saleh

image

PETALING JAYA: Seorang pemuda Melayu yang mencetuskan kontroversi apabila beberapa keping gambar perkahwinannya dengan seorang lelaki warga asing tersebar di dalam sebuah laman web didakwa merupakan bekas pelajar tajaan Petronas.

Lebih mengejutkan, pemuda berusia lingkungan 20-an itu juga adalah tokoh pelajar cemerlang di Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Seksyen 5, Wangsa Maju, Kuala Lumpur pada 2001.

Menurut maklumat yang disiarkan di beberapa blog hari ini, pemuda tersebut didakwa mendapat tajaan daripada Petronas untuk melanjutkan pengajian dalam bidang perubatan di United Kingdom (UK).

Dia dihantar ke UK untuk membuat A Level sebelum mengikuti pengajian praklinikal di Universiti College Dublin (UCD) pada 2003.

Bagaimanapun, dia dilaporkan gagal menamatkan pengajiannya pada waktu ditetapkan.

Semalam, penduduk di negara ini digemparkan dengan majlis perkahwinan sejenis yang dipercayai berlangsung dalam sebuah gereja di luar negara di mana seorang pemuda memakai baju Melayu berwarna hitam, lengkap bersamping serta tanjak berwarna emas.

image

image

image

 

Pasangannya yang dianggarkan berusia lewat 30-an pula mengenakan busana sut lengkap warna hitam yang biasanya dipakai ketika majlis perkahwinan masyarakat Barat.

Akhbar pada Ahad melaporkan pemuda tersebut yang dilaporkan hilang oleh keluarganya disahkan berada dalam keadaan selamat oleh Duta Malaysia ke Ireland, Datuk Ramli Naam.

Menurut Ramli yang dipetik Utusan Malaysia sebagai berkata, pihak kedutaan maklum tentang kehadiran pemuda itu di negara tersebut sejak dia masih dalam pengajian di UCD lagi.

Bagaimanapun, pihak kedutaan dan Wisma Putra tidak boleh mendedahkan maklumat terperinci bekas pelajar tajaan Petronas itu kerana menghormati Akta Data Perlindungan Peribadi Dublin.

Sementara itu, Pengerusi Biro Aduan Komuniti Pemuda Umno, Datuk Muhd. Khairun Aseh akan berlepas ke UK pada 23 Disember ini dalam usaha memujuk pemuda tersebut kembali ke pangkuan keluarganya.

image

image

image

image

image

image

image

19 comments:

  1. apa nak jadi, melayu makin sesat zaman sekarang!

    ReplyDelete
  2. nak muntah tengok lah!

    ReplyDelete
  3. selepas ini bala akan turun ke bumi malaya!

    ReplyDelete
  4. memalukan siap pakai baju melayu lagi!

    ReplyDelete
  5. SESAT! kesian mak bapak dia!

    ReplyDelete
  6. puk**** alfian penghabis duit rakyat dan melayu murtad!

    ReplyDelete
  7. WTF...jangan blik malaysia malu org melayu...

    ReplyDelete
  8. ape punye CILAKE budak nih..tak ingat dosa kerr...kalo aku jumpa budak tu aku tanam idup2,bunoh sampai mati terus...anak derhaka betol ! konfirm masok nraka terussss..AMIN ! ! WHAT THE FUCK HE ARE ! ! HAKTUiiiiiiiiiii !

    ReplyDelete
  9. ape dah jadi la budak ni.... tgk muke pun aku dah meluat sgt!!!!! rasa nk baling taik je kat mamat ni!!! puiiii.....!!!

    ReplyDelete
  10. belajar tnggi2....tp bodoh....kalau aku jmpa aku tanam hidup2 nie!!!!! tak takut dosa ke budak nie!!!!!!

    ReplyDelete
  11. dah la tinggalkan mak bapak sndiri...gay plak 2...tgkkn ko amek nursing sume neh,agaknye ko ni msti bapok...xpun 2-2 korg ni bapok kot...ko ni mmg ptot mampos jela...buat malu kaum,kecik2 xnk mampos..besar2 mnyusahkan org plak...harap2 ko dpt bace la komen ak neh...

    ReplyDelete
  12. no aku rase bru sorg yg popular... cbe kte fkir yg senyap2... emmm... mcm kes yg dlu2.... aku rse lg rmai yg mysatkn dri sndri kot...

    ReplyDelete
  13. alah...dia nak buat apa...hak dia lah...lagipun dia bukan duduk kat malaysia lagi dah... alah relaklah...toksah ribut2 tak tentu pasal hal kecik aje!

    ReplyDelete
  14. BETUL CAKAP HANG BERTUAH, TAKKAN MELAYU HILANG DI DUNIA. DI MANA-MANA JE ADE MELAYU. WAKAKAKA

    ReplyDelete
  15. eeeee geli aq tgok mou kou mamat bdahhhh becium ng sma jnis ng kou,ppppp mmpos laaa kou kat sna!!!!

    ReplyDelete
  16. ianya sgt menjijikan!!!!!!!
    baik kou kwen ng minah lg ada nikmatnya!!!
    hhahaahahahh

    ReplyDelete
  17. ko tunggu balasan yg amat2 sakit nanti..

    ReplyDelete

Tinggalkan Komen Anda Sini: