Monday, May 21, 2012

Remaja insaf mahu kembali ke sekolah


TIANG XIANG (dua dari kiri) meminta maaf kepada Chee Sin sambil diperhatikan Yoke Sim (kanan) dan Liew di Kuala Lumpur baru-baru ini.


KUALA LUMPUR – “Saya sudah insaf, berilah saya peluang untuk kembali ke sekolah.”

Begitulah luahan seorang remaja berumur 13 tahun yang sering ponteng sehingga dia dibuang sekolah pada awal tahun ini.

Pelajar tersebut, Yen Tiang Xiang, sebelum ini belajar di Sekolah Jenis Kebangsaan (C) On Pong 2 di sini tetapi tidak memiliki sijil Ujian Pencapaian Sekolah Rendah (UPSR) kerana tidak mengambil peperiksaan tersebut.

Bagaimanapun, dia mahu diberi peluang untuk melanjutkan pelajaran dalam tingkatan peralihan di Sekolah Menengah Kebangsaan Taman Mewah di sini walaupun tidak mempunyai sijil berkenaan.

“Saya tahu saya telah melakukan kesilapan kerana merokok, minum arak dan ketagih bermain permainan video.

“Tapi kini saya sudah insaf, saya mahu kembali ke sekolah dan sambung belajar. Berilah saya peluang untuk mengubah diri,” katanya pada sidang akhbar di Pusat Gerakan Bahagian Pandan di sini baru-baru ini.

Tai Xiang yang tinggal di Flat Pandan Mewah di sini turut ditemani datuk, Yen Chee Sin dan neneknya, Chan Yoke Sim pada sidang akhbar tersebut.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: