Tuesday, May 15, 2012

HSBB jalur lebar terbaik rantau ini


MELALUI infrastruktur HSBB, masyarakat di negara ini berpeluang menikmati kemudahan jalur lebar yang lebih baik dan pantas. – Gambar hiasan


NEW DELHI – Rangkaian Jalur Lebar Berkelajuan Tinggi (HSBB) Telekom Malaysia Bhd. (TM) telah mengetepikan rangkaian jalur lebar nasional (NBN) lain yang sedang dilaksanakan di rantau ini.

Saingan bagi projek rangkaian jalur lebar tersebut ialah Rangkaian Jalur Lebar Negara Generasi Akan Datang (NGNBN) Singapura, Australia dan New Zealand.

Menurut Informa Telecoms & Media (ITM), projek HSBB yang merupakan usaha sama antara TM dengan kerajaan itu telah mempunyai 310,000 pelanggan pada April lalu.

Ia turut membabitkan 1.2 juta premis yang mempunyai rangkaian tersebut dan ia dijangka siap pada masanya dan dalam bajet yang ditetapkan.

“Projek pemasangan HSBB berjalan lancar di Malaysia dan sudah ada perbincangan untuk meneruskan rangkaian itu, sekali gus ia akan melepasi sasaran asal sebanyak 20 peratus daripadajumlah kediaman dan berkembang luas ke kawasan luar Lembah Klang,” menurut firma penganalisis yang beribu pejabat di London itu di sini semalam.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: