Monday, May 7, 2012

10 pasangan rebut gelaran juara

Noor Amiera Alias dan Anwar Abdullah.

Teka-teki siapa bakal menjuarai Peraduan Gerbang Cinta Mega-Utusan Malaysia Musim Ke-3, hampir terjawab apabila 10 pasangan terpilih ke peringkat akhir baru-baru ini.

Pemilihan kesemua 10 calon akhir tersebut dilakukan selepas tamat sesi temu duga ke atas 30 pasangan yang berjaya memasuki peringkat separuh akhir.

Kesemua 10 pasangan yang berjaya ke peringkat akhir ialah Nor Syafiqah Syahirah Mohamed dan Mohd. Firdaus Mohd. Fauzi; Nurul Hanim Abdul Malek dan Herul Azrul Shafi; Noor Amiera Alias dan Anwar Abdullah; Raudhah Ismail dan Khairul Zulhilmi Abu Bakar; Zazalina Ghazali dan Mohd. Zaidi Mohd. Bishan.

Selain itu, Samsul Khairul Samsuddin dan Anis Sabrina Azman; Mohd. Afrizal Aziz@Azis dan Noraini Abdul Karim; Sharifah Norazlin Sy. Abidin dan Azrul Iszreen Awang Hin; Dinie Fitri Ridzwan dan Nurhafizah Mohd. Noor; dan Amir Hashim dan Norsyazwani Md Johari.

Sesi pemilihan yang berlangsung baru-baru ini di ibu pejabat Utusan Melayu, di Jalan Chan Sow Lin, Kuala Lumpur, dilakukan oleh panel juri diketuai Penolong Ketua Pengarang II Kumpulan Utusan, Ahmad Abdul Hamid.

Sesi temu duga tersebut dibuat bagi melihat sejauh mana kesungguhan peserta merancang untuk mendirikan rumah tangga.

Dalam pada itu temu duga tersebut juga meliputi 50 markah bagi penentuan tempat pertama hingga ke lima serta lima sagu hati.

Sebanyak 40 markah lagi akan ditentukan melalui tugasan khas dan 10 markah undian orang ramai melalui Facebook di alamat www.facebook.com/gerbangcinta.utusan

Melalui tugasan khas peserta akhir akan dibawa melawat melakukan kerja-kerja amal di dua rumah kebajikan kelolaan Kementerian Pembangunan Wanita Keluarga dan Masyarakat (KPWKM) pada 5 dan 6 Mei ini.

Orang ramai juga berpeluang mengundi 10 pasangan yang nama dan gambar mereka akan mula dimuatkan dalam Facebook.

Peraduan yang menawarkan hadiah keseluruhan lebih RM300,000 termasuk sebuah kereta dan pakej perkahwinan menyaksikan penyertaan KPWKM sebagai penaja utama serta penaja-penaja lain seperti Dios Astana Bridal (busana dan cenderamata) , Mastar Catering (jamuan), Kampung Pengantin (lokasi), Precious Moments (pelamin), D Sayang Entertainment (sistem bunyi dan fotografi) dan Afidah Khamis Makeup & Stuff (jurusolek)

Turut menaja , Preety Peektures (video perkahwinan), Sri Sutra Travel (pakej bulan madu), CJ Print (kad perkahwinan) dan Utusan Online.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: