Thursday, February 5, 2009

Rai tahun baru cara Rafflesia


DATUK Jimmy Choo melukis di mata singa sebagai simbolik perasmian majlis sambil diperhatikan Winnie.

Majlis makan malam sebagai tanda persahabatan dihadiri selebriti dan artis popular

SUASANA ceria melatari Grand Sultan Ballroom, Hotel Le Meridian, Kuala Lumpur apabila himpunan nama terkenal berbilang bangsa bersatu pada majlis Makan Malam Gala Rafflesia dan Mandalay sempena sambutan Tahun Baru Cina, Ahad lalu.

Rakaman suasana gemilang itu seakan menterjemahkan kemakmuran dan keharmonian masyarakat Malaysia, memperlihatkan Tahun Baru Cina yang terus dirai sebagai platform mengukuhkan perpaduan serta mengeratkan persefahaman antara kaum.

Sudah menjadi tradisi bagi Rafflesia The Pearl Centre untuk meraikan mereka yang menyumbang kepada kejayaan empayar perniagaannya setiap kali tiba Tahun Baru Cina.

Andai tahun terdahulu, sambutan perayaan itu dilakukan penuh sederhana namun kedatangan Tahun Lembu yang melambangkan kemakmuran diraikan sedikit berbeza.

Pengarah Rafflesia The Pearl Centre, Winnie Sin berkata, mereka cuba mencipta kelainan dengan meraikan sambutan Tahun Baru Cina menerusi satu majlis penuh glamor dan berwarna-warni.

NASHA Aziz dan Chef Wan tampil penuh gaya.

Menjadikannya lebih bermakna, majlis itu turut dilimpahi kemilau cahaya dengan kehadiran nama popular dan anggun yang memahat kejayaan dalam industri hiburan.

“Ia bersesuaian kerana acara ini dibuat pada hari ketujuh sambutan Tahun Baru Cina yang menurut kepercayaan masyarakat Tionghua akan membawa tuah dan kebaikan.

“Mengambil keberkatan itu, kami menganjurkan majlis makan malam ini sebagai tanda penghargaan dan persahabatan di samping memperkenalkan rangkaian barangan terbaru daripada koleksi Mandalay,” katanya.

Dihadiri lebih 250 tetamu, acara eksklusif yang menyatukan elemen tradisi dan kontemporari itu bermula jam 6.30 petang dengan pengenalan rangkaian Chinese New Year Jadeite Bangles Collection.

NING Bai zura mengalunkan L.O.V.E. khusus untuk tetamu.

Koleksi terbaru yang dipamerkan sehingga 9 Februari ini diperagakan oleh nama masyhur dalam industri hiburan tempatan dan antarabangsa menerusi kemunculan bintang ternama seperti Anita Sarawak, Nasha Aziz, Eja, Syafinaz Selamat, Soo Wincci, Ning Baziura dan Rachel Tan di permaidani merah.

“Memiliki jed adalah satu kemestian bagi masyarakat Cina kerana ia membawakan tuah dan kemakmuran. Justeru, kami menerapkan kepercayaan itu menerusi rekaan kontemporari untuk disesuaikan dengan penampilan glamor mereka yang menggayakannya,” kata Winnie.

Biarpun diburu kesibukan, namun Winnie bertuah kerana majlis itu mendapat kerjasama empat pereka tempatan yang menghasilkan rekaan khas untuk digayakan selebriti pada majlis berkenaan.

Nama seperti Carven Ong, Bill Keith, Alvin Tay dan Michael Shu sememangnya sudah sinonim dengan industri fesyen tempatan dan akui Winnie, dia begitu berbangga dengan komitmen yang mereka berikan.

“Untuk acara penting seperti ini, peranan pereka fesyen sangat penting kerana sedikit sebanyak mereka membantu personaliti untuk tampil hebat dan mengagumkan. Paling penting saya mahu tetamu yang datang bergembira dan hadir bergaya kerana mereka ialah bintang yang menyinari langit industri hiburan.

“Saya mahu berkongsi kegembiraan ini bersama mereka, membuatkan tahun ini kami meraikan Tahun Baru Cina dengan lebih glamor namun menceriakan semua,” katanya.

Lebih istimewa, majlis makan malam itu turut diserikan dengan kehadiran penyanyi terkenal kelahiran Macau, Maria Cordero.

Pemilik vokal lantang serak basah yang mengahwini lelaki berdarah campuran Cina-Portugis itu memukau tetamu dalam rekaan Carven Ong diperindahkan dengan rantai tangan jed bernilai RM488,000.

“Kami sudah lama saling mengenali iaitu sejak dia menjayakan konsert 4 Asian Divas bersama Anita Sarawak, Elisa Chan dan Frances Yip di Arena Of Stars, Genting Highlands, tiga tahun lalu.

“Bermula dari itu, persahabatan kami terus mekar. Bagai ada satu tarikan yang membuat kami dekat dan sejak itu, kami terus akrab seperti sudah berkawan lama,” katanya.

Majlis makan malam itu turut diserikan dengan persembahan daripada Anita yang menggayakan rekaan Bill Keith dan aksesori jed bernilai RM688,000.

Turut membuat persembahan ialah Ning Baizura, Syafinaz dan pemenang Sehati Berdansa musim kedua, Lisdawati dan Fauzi Nawawi yang menarikan tarian ballroom menerusi lagu Gema Rembulan.

Pereka untuk selebriti

Carven Ong:

Soo Wincci

Cindy Chen (Pemenang kedua Miss Malaysia/Dunia 2008)

Suki

Xandria Ooi

Jolene Chin (Miss Astro Chinese International 2004)

Maria Cordero

Puan Sri Chelsia Cheng

Rachel Tan (Miss Chinese International 2003)



Bill Keith:

Anita Sarawak

Andrea Fonseka

Ning Baizura

Eja

Maria Cordero

Pushpa Narayan

Levy Li Su Lin (Miss Malaysia/Universe 2008)



Alvin Tay:

Huang Mei Si (Miss Chinese Cosmos 2007)

Winnie K

Syafinaz Selamat



Michael Shu:

Lisdawati

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: