Sunday, February 1, 2009

"Lantaklah apa korang nak kata" – Zul Abby Abadi

image ZUL: Zul ke China dengan Abby dan dua lagi teman. Abang angkat Zul khabarnya. Nak cari bisnes apa?

Di Guangzhou, China pusat segala fabrik. Kami ingat nak buat bisnes beli fabrik dari sana dan jual di Malaysia. Di sana barang memang murah. Kain-kain dia ada kualiti. Daripada kita ambil melalui orang tengah, lebih baik kita tengok sendiri dan bawa masuk barang-barang tu. Tapi masih di peringkat perancangan lagi. Terlalu awal. Tapi kita rancanglah dulu.

Rancang-rancang juga. Sekarang ni orang dah buat macam-macam spekulasi Zul dan Abby.

Saya pergi sana keluarga pun tahu. Yang penting tujuan dan niat saya bersih. Kalau orang nak kata saya apa-apa pun, lantaklah. Saya tak boleh buat apa.

Ada laporan menyebut Zul tak jaga hati pihak tertentu termasuklah girlfriend Zul. Yalah, sejak dah berkawan dengan Abby!

Benda tu saya tak nak sentuh. Susah nak hurai panjang-panjang. Tapi saya nak jelaskan sekarang yang saya single. Tak ada kekasih.

Bagaimana hati dan perasaan Zul terhadap Abby?

Benda ini dah banyak kali saya cakap dah. Tapi orang terus bertanya dan bertanya. Jawapannya sama. Kami masih kawan. Terpulanglah orang nak anggap macam-macam.

Timbul pula dakwaan Zul nak gunakan Abby untuk ambil kesempatan mengejar populariti. Boleh komen?

Sebenarnya saya gunakan kesempatan untuk belajar dengan dia. Tapi saya tak gunakan dia untuk tujuan kejar populariti saya. Benda tu tak terlintas langsung. Tak pernah niat macam itu pun. Kalau saya tak berusaha nak kembangkan bakat dan cari rezeki, tak berhasil juga. Kalau asyik keluar majalah pun tapi tak ada usaha, tak boleh berjaya.

Apa komen keluarga?

Dia orang faham. Dia orang tak kata apa-apa pun. Mereka pandang positif.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: