Tuesday, January 21, 2014

Hafiz kurus kerana kecewa?

  •  Hafiz Hafiz

KALI terakhir penulis bertemu Hafiz pada Shout! Awards baru-baru ini, tidak ada sebarang perubahan ketara dilihat pada penyanyi yang kini popular dengan lagu, Bahagiamu Deritaku.

Namun lain pula ceritanya apabila penulis bertemu dengan Hafiz pada sidang media Top 5 Anugerah MeleTOP Era (AME) di Zouk, Jalan Ampang, Khamis lalu, penyanyi yang berasal dari Kuching, Sarawak ini kelihatan lebih kurus, sehingga menimbulkan persoalan, adakah dia kurus kerana kecewa atau sakit?

Lalu, kesempatan bertemu Hafiz sebaik tamat sidang media itu digunakan beberapa media untuk bertanyakan perkembangan dirinya.

"Saya kurus bukan kerana sakit atau putus cinta. Tetapi lebih kepada stamina dan saya mahu nampak kurus di pentas akhir Anugerah Juara Lagu (AJL) nanti (ketawa).

"Rancangan untuk mengurangkan berat badan ini memang sudah lama saya fikirkan. Cuma masa saya agak terhad, jadi bila ada masa terluang, saya akan workout di gim, jika tidak saya hanya kawal makan sahaja," katanya.

Mengulas mengenai persiapannya menjelang AJL, Ahad ini, Hafiz berkata, dia masih lagi membuat latihan dan persiapan akhir dan berharap segalanya berjalan dengan lancar.

"Buat masa ini saya memang fokus dengan AJL, di samping sibuk mempromosikan single bersama Datuk Rossa, Salahkah.

"Mengenai persembahan pada AME, 8 Februari ini pula, saya sudah dapat judul lagu, tetapi persembahan macam mana yang akan saya buat, itu rahsia," katanya.

Ditanya, adakah dia hanya berduet dengan nama-nama besar dalam industri nyanyian, Hafiz menjelaskan: "Saya tidak pernah letak syarat untuk berduet dengan artis terkenal seperti Datuk Siti dan Rossa.

"Cuma saya ada sasaran untuk berduet dengan penyanyi lama bagi menghidupkan kembali lagu-lagu lama yang masih jadi pilihan anak muda sekarang," katanya.

Sementara itu, ditanya mengenai kerjaya seninya, Hafiz berkata, fokus utamanya sememangnya lebih kepada bidang muzik, namun sedia mempertimbangkan andai ada tawaran berlakon.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: