Tuesday, July 10, 2012

Kontena pil khayal dari India


MATRANG (dua dari kiri) menunjukkan sebahagian pil eramin 5 yang dirampas pada sidang akhbar di Pelabuhan Klang semalam.


PELABUHAN KLANG - Cubaan lima individu termasuk sepasang suami isteri menyeludup masuk sebuah kontena mengandungi hampir tiga juta pil eramin 5 melalui Pelabuhan Barat di sini pada 5 Julai lalu gagal apabila ia dapat dihidu Jabatan Kastam Diraja Malaysia (JKDM).

Perkara tersebut terbongkar apabila JKDM menahan tiga lelaki berusia 30 tahun ketika suspek cuba membawa keluar dadah bernilai lebih RM58 juta di pelabuhan berkenaan pada 29 Jun lalu. Bahan khayal tersebut tiba enam hari sebelum itu.

Pada hari sama, pihak kastam telah menahan sepasang suami isteri berusia 32 dan 41 tahun di sebuah restoran mamak di Pulau Pinang kerana disyaki mengarahkan tiga lelaki itu mengambil dadah berkenaan. Suami suspek merupakan warga Bangladesh.

Timbalan Ketua Pengarah Penguatkuasaan dan Pematuhan JKDM, Datuk Matrang Suhaili berkata, tiga lelaki tersebut merupakan ejen sebuah syarikat perkapalan.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: