Sunday, July 29, 2012

Lagu raya Dafi


MELAPANGKAN masa bermain ski bersama anak-anak yatim.


SEJAK kebelakangan ini, Dafi atau nama sebenar Ghadaffi Ismail Sabri banyak menghabiskan masa di negara jiran, Indonesia.

Mengendalikan program Selebrita Siang yang bersiaran pada pukul 12 tengah hari, setiap Isnin hingga Rabu di saluran Trans7, Dafi mengaku kehidupan di negara orang membuatkan masanya lebih banyak habis di set penggambaran dan rumah. Dia juga menegaskan bahawa sejak bekerja dengan tenaga kerja luar, dia berasakan Malaysia mempunyai kualiti kerja yang bagus berbanding negara-negara lain.

"Bagi orang yang merasakan negara lain lebih berkualiti daripada Malaysia, saya mahu katakan bahawa kualiti dan tenaga kerja kita adalah setanding dengan negara lain," ujarnya yang ditemui ketika majlis berbuka puasa bersama anak-anak yatim Rumah Amal Limpahan Kasih tajaan Hotel Royale Bintang, The Curve pada Selasa lalu.

Dalam selang masa sibuk membawa nama sendiri dan negara di negara luar, Dafi sempat juga merakamkan sebuah lagu raya yang memang sudah lama diidamkannya.

"Saya memang sudah lama mahukan sebuah lagu raya sendiri. Sebelum ini hanya menyanyi beramai-ramai lepas keluar Akademi Fantasia dahulu. Kini salah satu impian saya tercapai," ujarnya yang menyanyikan lagu Nikmat Lebaran gubahan Pak Ngah dan lirik oleh Siso.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: