Sunday, July 29, 2012

Irama J-Rock gaya Bob The Sausage

SESUAI dengan usia serta pengikutnya yang terdiri daripada golongan remaja, kumpulan Bob The Sausage (BTS) cuba membawa identiti baru, rock Jepun atau J-Rock.

Meskipun irama dark heavy pop punk yang dibawanya lebih menyerlah ketika di atas pentas gig, BTS tidak takut mencuba kelainan dalam bidang nyanyian.

Bagi ahli kumpulan BTS yang terdiri daripada Esty Richard (vokal), Jared Lee (gitar), JC Lam (drum), Jason Chan (gitar utama) dan Wei Chen (base), irama J-Rock sesuai dengan jiwa remaja mereka.

Tampil dengan gaya yang tersendiri, imej BTS tidak boleh dipandang remeh kerana faktor itu boleh dinilai peminat untuk mengukur kematangan karier muzik mereka.

Sebagai pendatang baru yang masih setahun jagung, imej J-Rock menyuntik semangat baru dalam arena muzik indie.

Konsep J-Rock ini merupakan cetusan idea mereka berlima ketika belajar di Institute Advertising Communication Training (IACT).

Imej ini sesuai dengan minat mereka dan secara kebetulan alunan muzik ini turut diminati remaja tempatan biarpun ia masih dianggap baru di Malaysia.

Biarpun sebelum ini mereka tiada identiti atau imej khusus untuk ditawarkan kepada peminat tetapi selepas album Once Upon a Time There Was A Sausage Named Bob dihasilkan identiti remaja moden ini diselaraskan dengan penampilan J-Rock.

Kumpulan BTS menggandingkan pemuzik berbakat dan irama mereka banyak dipengaruhi oleh pemuzik dari Jepun.

Saksikan sendiri kehebatan mereka mengganas di atas pentas gig ataupun layari laman web mereka di http://www.bobthesausage.

com atau http://www.facebook.com/ onceuponatimetherewasasausagenamedbob.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: