Tuesday, September 24, 2013

Rakaman foto ibu dan anak

NOR HAFIZAH dan suami, Nik Mohd. Fikri Mohd. Nor mempunyai cara tersendiri untuk meraikan kehadiran orang baharu dalam hidup mereka.


TIDAK dinafikan bahawa setiap gambar yang dirakamkan dapat mengabdikan saat-saat yang tidak dapat diungkapkan dengan kata-kata.
Peraduan Facebook Nestle Mom & Me, First Moments menyeru semua golongan ibu dan bakal ibu untuk menghantar gambar pengalaman pertama ketika hamil bagi merebut peluang memenangi hadiah bernilai lebih RM17,000.
Susu khusus buat wanita hamil dan menyusukan anak, Nestle Mom & Me telah mengumumkan para pemenang bagi dua peraduan Facebook yang dianjurkan iaitu peraduan foto First Moments dan First Mother's Day baru-baru ini.
Antara ratusan gambar yang diterima, para hakim sebulat suara memilih penyertaan daripada Nor Hafizah Abdul Wahab, 24, dan Noor Hassiemah Mohd. Halim, 34, kerana gambar mereka berjaya menonjolkan intipati pengalaman sebelum bergelar ibu.
Kedua-dua pemenang utama tersebut masing-masing menerima hadiah berupa sesi fotografi profesional bersama keluarga, manakala 16 pemenang lain membawa pulang pakej hadiah Nestle Mom & Me.
"Ini kali pertama saya menyertai peraduan dan gambar yang dihantar sangat bermakna buat diri saya.
"Saya amat teruja kerana dapat mengabadikan pengalaman saya dalam gambar tersebut, pada masa yang sama berpeluang berkongsi pengalaman dengan ibu-ibu lain," kata Nor Hafizah.
Bagi Noor Hassiemah pula, segalanya bermula apabila dia terbaca pengumuman mengenai peraduan Nestle Mom & Me di dada akhbar.
"Kehamilan merupakan sesuatu yang sangat indah.
"Saya berasa gembira kerana para hakim dapat memahami perasaan yang ingin saya sampaikan dalam gambar tersebut," ujarnya yang melahirkan anak pada penghujung bulan Ogos lalu.
FOTO Noor Hassiemah ini menggambarkan keterujaannya untuk menyambut kelahiran cahaya mata.


Pengalaman bermakna
Pengurus Perniagaan Negara, Pemakanan Ibu dan Bayi Nestlé (Malaysia) Bhd., Chandan Ghosh berkata, pengalaman kehamilan dan menjadi seorang ibu adalah antara cabaran dan ganjaran yang paling bermakna dalam kehidupan seorang wanita.
"Nestle Mom & Me merupakan jenama yang mempunyai hubung kait dengan khasiat pemakanan bagi wanita-wanita hamil dan ibu yang menyusu menyediakan satu permulaan baik membesarkan si manja mereka," katanya.
Sepanjang bulan Mei lalu, sempena sambutan Hari Ibu, Nestle telah menganjurkan peraduan Facebook Nestle Mom & Me, First Mother's Day.
Peraduan tersebut mempelawa para ibu berkongsi pandangan mengapa mereka patut dimanjakan dengan layanan istimewa.
Pemenang-pemenang hadiah utama iaitu V. Sujitra, 39, dan Siti Hajar Abdullah, 33, masing-masing berjaya memenangi pakej percutian tiga hari dua malam di Pangkor Laut Resort untuk dua orang bernilai RM3,000.
Sujitra yang kini sedang hamil dan menjadi ibu julung-julung kalinya sangat gembira apabila mengetahui dia dipilih sebagai pemenang.
Dia yang meluangkan masa memerah idea ketika waktu makan tengah hari memberitahu, kehamilan merupakan sesuatu yang istimewa dan amat teruja dengan perkembangan kehamilan itu.
"Setiap orang merasai pengalaman yang berbeza-beza dan saya tidak mahu ketinggalan berkongsi pengalaman dengan semua orang," ujarnya.
Dalam pada itu, empat pemenang yang berkongsi tempat kedua menerima produk penjagaan kulit Clarins bernilai RM1,000, manakala 10 pemenang sagu hati masing-masing memenangi set penjagaan sebelum dan selepas bersalin bernilai RM360.
Sebanyak 500 penyertaan pertama yang dipaparkan di laman tersebut menerima satu pek 350 gram susu Nestle Mom & Me secara percuma daripada Nestle Product Sdn. Bhd.


No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: