• Fizo OmarFizo Omar

PELAKON dan pengacara, Fizo Omar mengimpikan perkahwinan dalam suasana di padang bola bagi menjemput peminat dan masyarakat sekitar di negeri kelahirannya di Pasir Puteh, Kota Bharu, Kelantan memeriahkan majlis bersejarahnya itu.

Fizo berkata, majlis perkahwinan perlu dihebahkan kepada orang ramai, jadi untuk tidak menghampakan peminat, dia mengharapkan impian perkahwinannya itu nanti dapat memberi peluang kepada masyarakat sekitar supaya dapat memeriahkan majlis terbabit di kampung halaman.

“Buat masa ini saya sudah dalam proses mengenali hati budi masing-masing dan hubungan saya dan dia (Mawar Abdul Karim) yang merupakan model dan anak pengusaha tudung berjenama Fareeda mendapat persetujuan ibu bapa kedua belah pihak.

“Memang sebelum ini kami dipertemukan atas urusan perniagaan dan pada mulanya hanyalah sebagai rakan niaga, namun di atas keserasian hubungan ini akhirnya wujud perasaan suka dan Insya-Allah jika tiada aral melintang, saya akan langsungkan majlis pertunangan November ini dan kahwin pada tahun ini juga,” katanya.

Fizo berkata, pertemuan dengan si ‘dia’ bukan merupakan rancangan keluarga seperti yang digembar-gemburkan sebelum ini dan diharapkan dengan penjelasan terbabit terjawablah segala spekulasi.

Menurutnya, dia juga tidak menolak kemungkinan salah seorang ahli keluarganya juga bakal melangsungkan perkahwinan pada masa dan waktu yang sama dengan tarikh perkahwinannya.

“Insya-Allah saya akan taja perkahwinannya jika majlisnya sama dengan tarikh perkahwinan saya, apa pun setakat ini kesemuanya masih dalam perbincangan dan jika tiba masanya nanti saya akan umumkan,” katanya.