Tuesday, September 24, 2013

Pesona busana Aisy

KOLEKSI Disa berwarna ungu ini sesuai dipadankan dengan palazo rona oren lembut.


KINI pelbagai fesyen Muslimah berada di pasaran, tidak kira jubah, blaus, skirt mahupun seluar palazo.
Bagi anda yang sentiasa mahu berpenampilan segar, menarik dan lain daripada yang lain, aspek potongan dalam pemilihan busana seharusnya dititikberatkan agar sentiasa kelihatan menawan.
Ini tidak bermaksud busana potongan biasa tidak menarik, tetapi tidak salah jika anda sesekali bereksperimen dengan busana yang mempunyai potongan berbeza untuk menyerlahkan pesona.
Butik Aisy (Aisy) menawarkan blaus dan jubah pelbagai potongan daripada material likra yang sesuai dipakai kasual, ke pejabat mahupun majlis-majlis rasmi.
"Semua sedia maklum bahawa ada antara kain jenis likra yang melekat pada tubuh apabila dipakai, namun apa yang ditawarkan di Aisy tidak begitu kerana kami menggunakan kain likra tebal dan berkualiti tinggi.
"Antara koleksi yang boleh didapati di butik ini ialah Belleza (jubah), Amour (pasangan baju dan skirt), seluar palazo, Disa (baju peplum), Hijeshi (blaus potongan terbuka di bahagian hadapan), Codisa (sepasang baju peplum bersama kain) dan Riena (baju potongan sendeng)," kata Pemilik Aisy, Hartini Ahmad, 35.
POTONGAN sendeng daripada koleksi Riena ini memberikan efek langsing buat si pemakai.


Efek langsing
Sebagai contoh, baju peplum ditawarkan di Aisy lebih labuh dan menutup bahagian punggung wanita berbanding yang ditawarkan di pasaran.
Koleksi Riena yang mempunyai potongan sendeng labuh pula membuatkan si pemakai tampak lebih langsing.
Dalam pada itu, terdapat dua jenis potongan bagi koleksi Belleza iaitu potongan kembang dan berpanel.
Anda tidak perlu risau andai kain melekap pada tubuh hingga menampakkan susuk badan kerana ia dapat dielakkan dengan pemilihan saiz pakaian yang sesuai selain mengenakan kain dalam.
Efek langsing dalam kesemua koleksi disebabkan oleh penggunaan material likra yang berat.
Material jenis itu sengaja dipilih kerana ia bukan sahaja senang dijaga dan ringkas, malah memberikan rasa selesa kepada si pemakai selain tidak perlu digosok.
Apa yang pasti koleksi Belleza, Amour, Disa, Hijeshi, Codisa dan Riena sesuai digayakan segenap wanita kerana ia didatangkan dengan saiz XS sehingga XL.
"Saiz baju-baju di Aisy lebih besar satu saiz berbanding saiz standard yang dijual di pasaran.
"Setiap koleksi sesuai dipakai oleh wanita berusia 20 tahun ke atas, lebih-lebih lagi mereka yang berkerjaya," ujarnya.
Hartini turut memaklumkan, setiap satu corak yang dijual terhad kepada 18 hingga 20 helai sahaja bagi menjaga nilai eksklusif busana.


No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: