• Produk kecantikan halal dijangka popularIra bersama produk minuman kecantikkan Nurwajah, khusus untuk wanita.

Syarikat pengeluar produk berasaskan kesihatan milik Bumiputera, Bot Era Niaga menerusi jenama Nurwajah dan Auraseri yakin mencapai sasaran jualan RM10 juta menjelang akhir 2014, serentak dengan pelancaran produk kecantikan halal itu, kelmarin.

Pengarah Bot Era Niaga, Datin Ira Ghani berkata, sasaran boleh dicapai dengan menjual sekurang-kurangnya 20,000 kotak setiap produk sebulan.

"Kami menyasarkan memiliki sekurang-kurangnya 1,000 pengedar dalam tempoh enam bulan akan datang," katanya selepas pelancaran produk itu di Kuala Lumpur.

Menurutnya, syarikatnya menghasilkan produk itu selepas menjalankan penyelidikan dan pembangunan produk (R&D) dengan nilai pelaburan RM300,000 selama setahun menggunakan teknologi Jepun dan bahan asas seperti kolagen.

Bot Era Niaga bakal membawa produk itu ke pasaran luar negara seperti China, Korea, Indonesia, Singapura dan Brunei dalam tempoh terdekat menerusi ejen sedia ada di negara berkenaan.

Bot Era Niaga juga membuka kilang di Klang yang beroperasi sejak 2012 dan mempunyai status Amalan Pengilangan Baik (GMP) dan sijil halal serta mampu menampung kapasiti pengeluaran 1,000 kotak sehari.

Produk Nurwajah adalah minuman kesihatan dan kecantikan khusus untuk wanita dan AuraCafe untuk lelaki diperbuat daripada tujuh jenis pati bunga.