Al-Hijrah
Pengunjung karnival melihat selebriti TV Al-Hijrah, Chef Anuar Adam mengendalikan program Menu Alam.
TV Al-HIJRAH mengambil peluang dengan mengadakan rancangan khas pada Karnival Karangkraf 2013.

Penyertaan kedua TV Al- Hijrah kali ini mengutamakan konsep penghargaan kepada penonton dan peminat setia stesen televisyen berkenaan.

Pengurus Penjenamaan TV Al-Hijrah, Zulkarnaen Mokhtar berkata, pihaknya menampilkan adaptasi pelbagai rancangan pilihan bersiaran di TV Al-Hijrah.

Katanya, melalui aktiviti yang dijalankan sepanjang karnival, TV AL-Hijrah menampilkan barisan selebritinya untuk mengendalikan aktiviti serta beramah mesra dengan pengunjung.

"Kita beri peluang kepada penonton melihat secara langsung rancang-rancangan TV yang selalu bersiaran di TV Al-Hijrah.

"Ini satu penghargaan buat penonton setia kami dan kita memberi ruang untuk berinteraksi dengan selebriti kegemaran mereka," katanya.

Menurutnya, berdasarkan penga laman penyertaan di Karnival Karangkraf tahun lalu, TV Al-Hijrah mendapat sambutan meriah.

"Sepanjang hari ini (semalam) dari pagi hingga petang sambutan pengunjung semakin meriah pada setiap pengisian aktiviti.

"Kita menjangkakan sambutan lebih meriah pada hujung minggu. Kita mengalukan kehadiran pengunjung memeriahkan gerai kami memandangkan banyak aktiviti dan rancangan menarik disediakan," katanya.