Wednesday, February 27, 2013

Aswara sasar 300 penyertaan


BEBERAPA pelajar tekun melukis potret P. Ramlee pada Pertandingan Melukis Potret P. Ramlee di SMK Kompleks Seberang Takir, Kuala Terengganu semalam.


KUALA LUMPUR - Rektor Akademi Seni Budaya dan Warisan Kebangsaan (Aswara), Prof. Dr. Hatta Azad Khan menyasarkan 300 penyertaan filem pendek diterima menjelang tarikh tutup Pertandingan Filem Pendek Inspirasi P. Ramlee pada Sabtu ini.
Ia berdasarkan maklum balas positif yang diterima biarpun tempoh penyertaan berbaki empat hari lagi.
"Ramai yang berminat untuk menyertai pertandingan ini khususnya anak muda yang mempunyai minat dan belajar dalam bidang perfileman malah ada golongan yang memang cintakan nukilan karya P. Ramlee," katanya ketika dihubungi di sini semalam.
Katanya, menerusi penganjuran pertandingan itu, ia secara tidak langsung mampu memberi pendedahan kepada golongan anak muda untuk mengkaji filem-filem lama.
Pertandingan Filem Pendek Inspirasi P. Ramlee menawarkan hadiah wang tunai keseluruhan sebanyak RM70,000 iaitu RM20,000 kepada juara, RM15,000 tempat kedua dan tempat ketiga RM10,000 selain lima hadiah penghargaan bernilai RM5,000 setiap satu.
Maklumat lanjut dan borang penyertaan boleh didapati di laman web www.aswara.edu.my.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: